حوزه‌های علمیه نقش مؤثری در احیا و گسترش ظرفیت‌های فرهنگی بانوان دارند

حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده با بیان اینکه حوزه‌های علمیه نقش مؤثری در احیا و گسترش ظرفیت‌های فرهنگی بانوان دارند گفت: ضروری است حوزه علمیه و اداره تبلیغات اسلامی در راستای تقویت و گسترش فعالیت‌های بانوان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام محمدمهدی تبی زاده» در سفر یکروزه به شهرستان دشت آزادگان، ضمن دیدار با مسئول حوزه خواهران و جمعی از بانوان فرهیخته و فعال این شهرستان اظهار کرد: تأثیر فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران اگر نسبت به حوزه برادران بیشتر نباشد، کمتر هم نیست، بلکه از جهاتی پررنگ تر هم هست، هر چند با امکانات کم و محدودیت‌هایی که بعضاً برای حضور بانوان در مناسبت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی ممکن است وجود داشته باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به جمعیت آماری طلاب شهرستان دشت آزادگان افزود: طبق آماری که در اختیار ما قرار گرفته، تعداد 100 نفر طلبه در حال تحصیل و فارغ التحصیل در این شهرستان حضور دارند که جمعیت قابل توجهی است، لذا باید تلاش شود این عزیزان مورد توجه قرار گیرند، فعال شوند و اگر فاصله ای ایجاد شده حتما نسبت به احیای توانمندی‌های ایشان اقدام شود.

 

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه سوسنگرد، مدرسه ارزشمند و استراتژیکی است اضافه کرد: امیدواریم با پیوند و تعاملی که بین حوزه خواهران و اداره تبلیغات اسلامی دشت آزادگان برقرار می‌شود بتوانیم ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی بانوان را در سطح شهرستان احیا کنیم.

 

حجت الاسلام نبی زاده تصریح کرد: در راستای تقویت و گسترش فعالیت‌های بانوان، حوزه علمیه و اداره تبلیغات اسلامی هر کدام یک فرصت مناسب جهت رقم زدن عملیات‌های کاربردی و حضور مؤثر در میادین اجتماعی محسوب می‌شوند.

 

وی همچنین در دیدار با امام جمعه دشت آزادگان اذعان کرد: اداره تبلیغات اسلامی ظرفیت‌های متعددی نظیر شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان، هیئات مذهبی، ائمه جماعات مساجد، جمعیت بانوان فرهیخته، انجمن های اسلامی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، موسسات قرآنی و مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت دارد لذا از امام جمعه شهرستان درخواست داریم جهت احیای این ظرفیت‌ها اداره تبلیغات اسلامی را یاری کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با عنایت به عدم وجود مدارس صدرا در این شهرستان خواهان رایزنی با آموزش و پرورش جهت انجام مقدمات ایجاد مدارس صدرا در این شهرستان شد. 

 

وی در پایان با اشاره به اولویت مسجد در برنامه‌های فرهنگی و مشکلات حوزه تبلیغ و مساجد، راه‌اندازی شورای تبلیغ و ساماندهی ائمه جماعات به مسئولیت امام جمعه و دبیری اداره تبلیغات اسلامی با مشارکت نهادهای فرهنگی را ضروری دانست.

 

کد خبر 1013703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha