طرح پیک کتاب ابتکاری برای ترویج کتابخوانی است

ابراهیم زارعی گفت: طرح پیک کتاب ابتکاری ارزشمند برای ترویج مطالعه و کتابخوانی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ابراهیم زارعی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان (۲۰ دیماه) در آئین رونمایی از پوستر طرح پیک کتاب که در استانداری کردستان برگزار شد، اطهار کرد: اجرای طرح پیک کتاب اقدامی ارزشمند به شمار می‌رود که اعضای کتابخانه‌های استان بجای حضور در محل کتابخانه، کتاب را در محل زندگی خود دریافت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه این طرح ابتکار خوبی برای ترویج کتابخوانی است، افزود: در شرایط دشوار حاکم بر جامعه نباید امر کتاب و کتابخوانی به فراموشی سپرده شود بلکه باید فرهنگ مطالعه میان مردم ترویج یابد.

 

وی خاطر نشان کرد: شیوع ویروس منحوس کرونا موجب ممنوعیت بسیاری از جمعات مذهبی، سیاسی و فرهنگی شد و برای جلوکیری از شیوع این ویروس باید زمینه حضور مردم در اماکنی از جمله کتابخانه‌ها را کاهش داد.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان یادآور شد: در مواردی اگر مجبور به حضور در برخی مکان‌ها شدیم باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم تا در شرایط قرمز بیماری کرونا قرار نگیریم.

 

زارعی اعلام کرد: نیاز است در شرایط کرونایی امروزی و باتوجه به تعطیلی مراکز آموزشی، زمینه تقویت مطالعه و فرهنگ کتابخوانی را فراهم کنیم.

 

آئین رونمایی از پوستر طرح پیک کتاب به همت اداره‌کل امور کتابخانه‌های عمومی کردستان و مجموعه شهرداری و شورای شهر انجام شد.

کد خبر 1013710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha