اقدام هنرمند خوزستانی در خلق اثر پرتره سردار حاج قاسم سلیمانی

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان از اقدام هنرمند خوزستانی فاطمه حاجی میرقائد در خلق اثر هنری پرتره سردار حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این اثر در ابعاد ۶۰ در ۷۰ و با تکنیک نقاشی برجسته یا حکاکی رنگ انجام شده است.

«محمد باوی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به خلق اثر هنرمند خوزستانی به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: فاطمه حاجی میرقائد در جهت گرامیداشت یاد و نام سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به صورت خودجوش اقدام به نقاشی از پرتره این شهید بزرگوار کرده است.

 

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان افزود: این اثر همچون کار بزرگی که توسط واحد هنرهای تجسمی در مرکز شهر اهواز برگزار شد، در پاساژ امام رضا (ع) به شکل عمومی انجام شد که اتفاق خرشندی بود و با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

 

وی تصریح کرد: ابعاد اثر 60 در 70 است و با تکنیک نقاشی برجسته یا حکاکی رنگ انجام شده که یک تکنیک باستانی محسوب می‌شود و از متریال‌هایی همچون پاستل، رنگ و روغن و وسایل دیگر برای آن استفاده شده است.

 

باوی‌زاده با بیان اینکه فاطمه حاجی میرقائد از هنرمندان متعهد و عضو انجمن هنرهای تجسمی استان و مدرس هنر است اضافه کرد: این کار حدود پنج ساعت انجام شد ولی برای تکمیل به زمان بیشتری نیاز دارد و وقت مناسب رونمایی خواهد شد.

 

وی یاد آور شد: این اثر برجسته شامل پرتره حاج قاسم سلیمانی و پرنده باستانی ایرانی ققنوس است که بر شانه‌های سردار دل‌ها قرار داده شده وی یکی از خاص‌ترین تکنیک‌های نقاشی ایرانی محسوب می‌شود.

 

کد خبر 1013790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha