علامه مصباح یزدی عالم بصیر و صریح در دفاع از حریم ولایت بود

امام جمعه ایرانشهر گفت: فقیه مجاهد علامه مصباح یزدی عالم بصیر و صریح در دفاع از حریم ولایت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام عیسی بزمانی» در مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال علامه مصباح یزدی و چهلمین روز شهادت دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده با اشاره به مجاهدت‌های شهید فخری‌زاده و علامه مصباح یزدی اظهار داشت: از ویژگی‌های شهید فخری‌زاده و علامه مصباح یزدی این که هر 2 در حوزه علم و جوامع علمی مجاهد فی سبیل‌الله هستند.

 

 امام جمعه شهرستان ایرانشهر با اشاره به این که این بزرگواران در تولید علم و تربیت شاگردان خادم بودند افزود: یکی از راه‌های تشخیص خادمان به اسلام ملت و نظام جمهوری اسلامی این است که نگاه کنیم دشمن چه چیزی یا ارزش‌ها و یا چه شخصی رو مورد تهاجم قرار می‌دهد.

 

امام جمعه شهرستان ایرانشهر با بیان این که گاهی دشمن با ابزار رسانه، مفاهیم ارزشی را ضد ارزش و خادمان اسلام را ظالم معرفی می‌کنند گفت: علامه مصباح شخصیت کم‌نظیری در ولایتمداری داشته است و در عرصه علمی فیلسوف و مفسر قرآن بود و برای علوم انسانی تلاش‌ها و زحمات فراوانی کشیدند.

 

وی بیان کرد: علامه مصباح یزدی بیش از 150 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف اسلامی از جمله تفسیر قرآن کریم، مفاهیم کلام، اخلاق و اندیشه سیاسی نوشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین بزمانی اظهار داشت: فقیه مجاهد علامه مصباح یزدی عالم بصیر و صریح در دفاع از حریم ولایت بود.

 

امام جمعه شهرستان ایرانشهر بیان کرد: نقش عالمان مشخص کننده، مسیر ملت است چرا که راه بصیرت و ولایت‌پذیری را بر مردم روشن می‌کند.

 

وی در ادامه گفت: آیت‌الله مصباح یزدی، در رابطه با ولایت پذیری، حجت را برای ما تمام کرد و وظیفه ولایت پذیری را باید مورد توجه قرار دهیم، چرا که حجت در روز قیامت، میزان عمل است.

 

 حجت الاسلام والمسلمین بزمانی درباره شهید فخری زاده گفت: این شهید بزرگوار تمامی زندگی خود را با ایمان و اخلاص برای اعتلای جامعه اسلامی و پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران  صرف کرد.

 

وی در پایان اظهار کرد: وظیفه علما و فرهیختگان کشور است تا مرام و اهداف مقدس علامه مصباح و شهید فخری‌زاده ها را بهتر از گذشته بررسی و مطالعه کنند و برای ادامه راه آنها که خدمت به کشور و نظام بود ادامه دهند.

لازم به ذکر است مراسم ترحیم و بزرگداشت مرحوم علامه شیخ محمد تقی مصباح یزدی و چهلمین روز شهادت شهید فخری‌زاده همراه با قرائت قرآن، مداحی و روضه با رعایت دستورالمعل‌های بهداشتی برگزار شد.

کد خبر 1013830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha