اشتغال ۵۵۷ ایلامی با اجرای طرح یارانه دستمزد و مشوق بیمه ای

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از اشتغال ۵۵۷ ایلامی با اجرای طرح یارانه دستمزد و مشوق بیمه ای خبر داد.

«احمد خانمحمدیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: هدف از اجرای طرح یارانه دستمزد، کاهش هزینه‌های به کارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار است.

 

وی گفت: با تسهیل شرایط طرح مشوق بیمه‌ای، کارفرمایان می‌توانند هر میزان نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت در تعداد از بین فارغ التحصیلان لیسانس به بالا جذب کنند.

 

خانمحمدیان با اشاره به اینکه با اجرای طرح های یارانه دستمزد و مشوق بیمه ای در استان ۵۷۷ نفر مشغول به کار شدند، افزود: طرح یارانه دستمزد سبب اشتغال ۴۹۵ نفر و طرح مشوق بیمه ای نیز ۸۲ نفر را در استان مشغول به کار کرد.

 

مدیر اشتغال و کارآفرینی  تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تصریح کرد: کارفرمایانی که کارگاهی جدید تاسیس می کنند با دریافت کد کارگاهی می توانند از خدمات یارانه دستمزد که ۳۰ درصد حقوق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و به حساب کارفرما واریز می شود، بهره مند شوند.

 

وی یادآور شد: ایلام دارای رتبه اول کشوری در ثبت نام متقاضیان و معرفی کارگاه‌ها به بانک‌های عامل و رتبه اول پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا به نسبت سهم ابلاغی است.

 

 مدیر اشتغال و کارآفرینی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام خاطرنشان کرد: ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات کرونا تاکنون به ۲۲ هزار و ۷۰۰ طرح در این استان پرداخت شده است.

 

کد خبر 1013848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha