رشد و تعالی روحی کارکنان نظامی با قرآن

حجت الاسلام میرزایی گفت: توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی موجب رشد و تعالی فردی کارکنان وظیفه و کادر و خانواده های آن ها و همچنین اعتلای جامعه و کاهش دغدغه های اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، زندگی انسان نیازمند برنامه هدفمند و جامعی است تا زمینه ساز پیشرفت و عاملی در پیشگیری از آسیب ها و مشکلات اجتماعی بشود.

 

قرآن و اهل البیت(علیه السلام) همان دو سفارش پیامبر اسلام برای تعالی انسان و جایگزین مزد و پاداش رسالت، زمینه ساز پیشرفت انسان و دو بال برای پرواز هستند تا با این ظرفیت انسان ساز به آنجایی برسیم که از مادیات گذشته و نزدیک ترین افراد به خوبان عالم و حضرت حق باشیم.

 

انس با قرآن و خاندان عصمت و طهارت نیازمند اقدامات اساسی است چرا که این موضوع مهم برای بسیاری از افراد ناشناخته مانده و باعث شده که از ثمرات دوستی بی بهره بمانند و یا اینکه این ارتباط آن ها کاهش یافته باشد.

 

نهادهای فرهنگی و اجتماعی همواره تلاش کرده اند تا این زمینه را فراهم کنند که سازمان عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح در این زمینه با برگزاری کلاس ها و برنامه های فرهنگی و رقابتی، در گسترش فرهنگ قرآنی گام برداشته است.

به همین خاطر گفتگویی با حجت الاسلام «علی میرزایی»، مسئول قرآن، عترت و نماز پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان انجام شده و آخرین وضعیت شرکت کنندگان این یگان نظامی در مسابقات قرآن کریم ارتش مورد بررسی قرار گرفته است.

 

*امسال چه تعدادی در مسابقات قرآنی شرکت کرده اند؟

 

تعداد کل نفرات شرکت کننده از این یگان در مسابقات قرآن کریم در رشته های حفظ، قرائت تحقیق، ترتیل و مفاهیم و همچنین اذان از بین کارکنان پایور و وظیفه و خانواده ها در سنین مختلف بیش از صد نفر بوده  و از این نفرات بالغ بر پنجاه نفر به مسابقات سراسری ارتش و نیروهای مسلح راه پیدا کرده اند.

 

 مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح همه سال در بخش یگان ها، نیرو و کل نیروهای مسلح برگزار می شود که افراد معرفی شده به بخش کشوری در بین نیروهای ارتش رقابت کرده و در مرحله نهایی افراد برتر با برگزیدگان سایر یگان ها رقابت می کنند.

 

*برای پیشرفت فعالیت چهره های قرآنی چه اقدامی انجام شده است؟

 

چهره های قرآنی نیروی هوایی شهید بابایی اصفهان علاوه بر شرکت در مسابقات ارتش و نیروهای مسلح همچنین در رشته های مختلف مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، مسابقات استانی و جشنواره های آموزش و پرورش نیز شرکت می کنند.

این حضور و مشارکت در سایر مسابقات قرآنی موجب کسب رتبه در سطح کشور وو  در این زمینه، نسبت به سال قبل پیشرفت چشمگیری داشته ایم.

 

حضور در عرصه های رقابتی مختلف به افزایش توانمندی و رشد استعدادها کمک کرده و البته کلاس های آموزشی به صورت تخصصی نیز با حضور اساتید برجسته برگزار می شود.

 

*انس با قرآن و انجام فعالیت های قرآنی چه اثری گذاشته است؟

اجرای کلاس ها و مسابقات قرآنی موجب رشد و تعالی کارکنان و خانواده ها و توسعه فرهنگ و معرفت قرآن و تقویت ایمان و رفتار قرآنی شده و حقیقتا برگزاری مسابقات و رویدادهای قرآنی موجب به کار گیری تعالیم قرانی در زندگی کارکنان و خانواده ها و سربازان شده و جامعه ی نظامی ما را در مسیر رشد و تعالیم اخلاقی قرار داده و زمینه انس و رشد بیشتر جامعه با فرهنگ و مفاهیم قرآن را فراهم کرده است.

 

این موضوع در ترویج سبک زندگی اسلامی نقش بسزایی ایفا نموده و راهبردی موثر برای مقابله با معضلات و تهدید ها و آسیب های اجتماعی داشته است.

 

توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی موجب رشد و تعالی فردی کارکنان وظیفه و کادر و خانواده های آن ها و همچنین اعتلای جامعه و کاهش دغدغه های اجتماعی می شود.

 

*حرکت های کوچک هر یگان نظامی چه نقشی در تحقق نهضت قرآنی دارد؟

 

حرکت های کوچک و موثر در هر حوزه های اگر در مسیر امتداد و برنامه اصلی باشد فواید زیادی داشته و موضوع کلان را بهتر و سریع تر محقق می کند و چنین نقشی را در سازمان نیروهای مسلح می بینیم.

 

در این یگان فعالیت های خوبی در زمینه قرآن در حال انجام هست و نهضت حفظ راه افتاده و با دعوت از اساتیده خبره و کشف و جذب استعداد های قرآنی، کلاسهای متعددی برای کارکنان، سربازان و خانواده ها و به ویژه فرزندان در سنین مختلف به صورت حضوری و مجازی به صورت مستمر و منظم برگزار می شود.

 

*جنبه های انگیزشی برای گرایش به فعالیت های قرآنی پیش بینی شده است؟

 

انس با قرآن برکات زیادی دارد که همین موضوع در ایجاد انگیزش کافی بوده و نتایج آن همیشه تبلیغ کننده برای عموم جامعه بوده است اما به دلیل اینکه باید زمینه سازی جذب برای تبیین واقعیت ها انجام شود، علاوه بر جوایز جشنواره ها و مسابقات، موضوعات تشویقی مثل مرخصی و تجلیل در بین کارکنان انجام می شود.

بخشش برخی از خطاهای سربازان به واسطه انس با قرآن و شرکت در برنامه های حفظ سوره ها و تلاوت آیات و شرکت در مسابقات انجام می شود که این موضوع انگیزه خوبی برای این قشر از افراد فراهم کرده است.

گرایش جوانان به موضوعات قرآنی خوب است و سعی شده با استفاده از اساتید خبره در این حوزه به سوالات و شبهات پیرامون موضوعات دینی پاسخ داده شود.

کد خبر 1013851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha