آغاز عملیات اجرایی طرح آبیاری کم فشار قنات خاواز

جوادی از شروع عملیات اجرایی طرح آبیاری کم فشار خاواز در شهرستان سربیشه خبر داد.

«مریم جوادی بایگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با اشاره به شروع عملیات اجرایی طرح آبیاری کم فشار قنات خاواز، گفت: طرح آبیاری کم فشار در قنات روستای خاواز بخش مود شهرستان سربیشه در سطح ۷ هکتار آغاز شد.

 

مدیرجهادکشاورزی سربیشه اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه را ۴۹۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این پروژه شامل خطوط انتقال آب و شبکه توزیع به منظور افزایش راندمان بهره وری و افزایش تولید در واحد سطح  اجرا می شود.

 

جوادی میزان صرفه جویی آب با اجرای این پروژه را 17 هزار و 500 متر مکعب اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح باعث افزایش سطح زیر کشت و رونق تولید در روستاهای شهرستان می شود.

 

وی کم شدن تبخیر و نشت آب، ایجاد روش‌های آبیاری مزارع، زمین‌های ناهموار و شیبدار، افزایش طول عمر سیستم از نظر عدم دسترسی راحت به آن و پیشگیری از به وجود آمدن آسیب‌ها و صدمات به سیستم آبیاری کم فشار را از مزایای استفاده کشاورزان از آبیاری کم فشار برشمرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه مکانیزه بودن سامانه و کم شدن نیروی انسانی، پیشگیری از توسعه و گسترش علف‌های هرز در سطح زمین‌های کشاورزی، استفاده نمودن از سیستم آبیاری کم فشار مکانیزه برای زمین‌های کشاورزی بسیار وسیع و اراضی کوچک و ... را هم از دیگر مزایای اجرای سیسنم های نوین آبیاری اعلام کرد.

 

کد خبر 1013901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha