اذان یکی از اعمال و شعایر مهم در شریعت اسلام است

ماموستا یوسفی، گفت: اذان یکی از اعمال و شعایر مهم در شریعت اسلام است که پیام خدا و رسول را به بند گان اعلام می نماید تا خود را برای نماز آماده کنید، در حقیقت اذان دعوت به مسجد و نماز جماعت است.

ماموستا محمد یوسفی امام جمعه شهر میرآباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: کسی که برای اعلام وقت نماز، اذان می‌گوید، مؤذن خوانده می‌شود. بنابر سنت مرسوم در میان مسلمانان، موذن بر مکانی بلند به‌ویژه در مسجد می‌ایستد و اذکار اذان را با صدای بلند ادا می‌کند تا مسلمانان را از فرا رسیدن وقت نماز آگاه کند.

 

وی خاطر نشان کرد: اذان یعنی حاضر شدن برای یکی از مهمترین عبادات که انسان مسلمان بوسیله آن به خداوند نزدیک می شود.

 

ماموستا یوسفی افزود: گذشتگان هرگاه مشغول امورات دنیوی بودند و مؤذن از مسجد اذان می‌گفت هرچه سریعتر آن امر را رها  و به استقبال اذان می شتافتند، احترام اذان و استقبال از آن و حضور  در مسجد نشانه ایمان و تقواست و بی مبالاتی و بی تفاوتی نسبت به اذان و دعوت و در خواست خدا و پیامبر  سبب بد بختی  و عاقبت شری دنیا و قیامت است.

 

امام جمعه شهر میرآباد تصریح کرد: اذان یکی از اعمال و شعایر مهم در شریعت اسلام است که پیام خدا و رسول را به بند گان اعلام می نماید تا خود را برای نماز آماده کنید، در حقیقت اذان دعوت به مسجد و نماز جماعت است،  اذان یعنی حاضر شدن برای یکی از مهمترین عبادات که انسان مسلمان بوسیله آن به خداوند نزدیک می شود.

 

کد خبر 1013937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha