انتقاد حقوق بشری  از بی توجهی فیس بوک به خشونت علیه مسلمانان روهینگیا

گروه حقوق بشری حمایت از مسلمانان روهینگیا بر خواسته خود مبنی وظیفه فیس بوک برای توقف استفاده ارتش برمه از این شبکه اجتماعی به منظور به کار گیری و استخدام نیرو تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»،گروه حقوق بشری حمایت از مسلمانان روهینگیا بر خواسته خود مبنی وظیفه فیس بوک برای توقف استفاده ارتش برمه از این شبکه اجتماعی به منظور به کار گیری و استخدام نیرو تاکید کرد.

 

این گروه حقوق بشری همچنین از فیس بوک خواست که ارتش میانمار را از تبلیغ تجاری در این سایت منع کرد چرا که سودهای حاصل از این تبلیغات به نسل کشی مسلمانان میانمار ، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت کمک می کند.

 

حدود 1.2 میلیون مسلمان روهینگیایی برای فرار از سرکوب نظامی میانمار به بنگلادش فرار کرده اند و در حال حاضر به طور موقت در «کاکس بازار» بنگلادش پناه گرفته اند.

 

«مارک فارمانر»،رئیس کمپین برمه در انگلیس در این باره گفت: ارتش میانمار مدام مرتکب خشونت و جنایت علیه شهروندان روهینگیایی می شود و به راحتی از فیس بوک برای سربازگیری به منظور مرتکب شدن این جنایت ها و خشونت ها بهره می گیرد.

 

وی افزود: شرکت های تحت مالکیت نظامی مجاز به استفاده از فیس بوک برای تبلیغ محصولاتی هستند که سود حاصل از آن بودجه ارتش را تامین می کند و به نقض قوانین بین المللی از جمله نسل کشی روهینگیا کمک می کند.

 

فیس بوک به دلیل عدم موفقیت در مقابله با سخنان نفرت انگیز علیه مسلمانان روهینگیا و سایر اقلیت ها در برمه با انتقادات شدیدی روبرو شده و در نهایت مجبور به برخی از صفحات مربوط به مقامات نظامی میانمار از جمله «مین اونگ هلاینگ»  رئیس ارتش شده است اما چندین صفحه نظامی هنوز وجود دارند.


گروه کمپین برمه انگلیس از فیس بوک خواسته است اطمینان حاصل کند که از این صفحات برای سربازگیری استفاده نمی شود  اما تا کنون اقدامی در این زمینه  انجام نشده است.

کد خبر 1013963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha