بار بستری بیماران کرونایی در آزادشهر کاهش یافت

جعفری گفت: در شهرستان آزادشهر تقریبا بیماری کرونا فروکش کرده است و تعداد بار بستری بیماران کاهش یافته است ولی در سطح بستر جامعه افراد ناقل این ویروس در حال تردد هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ناهید جعفری» عصر امروز (یکشنبه 21 دی) در بازدید از روند اجرای طرح شهید سلیمانی  در آزادشهر اظهار کرد: در حال حاضر بندرگز، کردکوی، بندرترکمن، علی آبادکتول، گرگان و مینودشت در وضعیت نارنجی قرار دارند و دیگر شهرهای استان در وضعیت زرد قرار گرفتند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: وضعیت کرونای استان  بسیار شکننده است و گرچه برخی از شهرستان ها به سمت کم خطر شدن پیش می رود ولی هر لحظه ممکن است که میزان شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کند.

 

جعفری یادآور شد: در سطح استان تعدادی از افراد بیمار هستند که  ناقل بیماری هستند ولی به دلیل آنکه علائمی ندارند جزو آمار بیماران کرونایی استان به شمار نمی روند.

 

وی ابراز داشت: در شهرستان آزادشهر تقریبا بیماری کرونا فروکش کرده است و تعداد بار بستری بیماران کاهش یافته است ولی در سطح بستر جامعه افراد ناقل این ویروس در حال تردد هستند که این افراد پتانسیل آن را دارند که افراد در اطراف خود هستند را بیمار کنند و در طرح شهید سلیمانی به دنبال این هستیم که این افراد را شناسایی کنیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: در طرح شهید سلیمانی افرادی که دارای علائم زمینه ای برای بیماری کرونا هستند را شناسایی و تلاش می کنیم این افراد در قرنطینه قرار دهیم و در صورتی که برای قرنطینه خانگی با مشکل رو به رو باشند به کمک بسیج نسبت به این امر اقدام می کنیم.

 

کد خبر 1014004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha