از نظر آیت‌الله مصباح یزدی دموکراسی با مبانی غیردینی و غیرتوحیدی مشرکانه است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از نظر آیت‌الله مصباح یزدی دموکراسی با مبانی غیردینی و غیرتوحیدی مشرکانه است، زیرا تصمیم‌گیری برای خود و جامعه بدون دستورات الهی شرک به خدا و نگاه الحادی است.

 به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «حسن رحیم‌پور ازغدی » امروز در مراسم بزرگداشت و تجلیل از خدمات و برکات حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره)، که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به مبحثی که درباره آیت‌الله مصباح یزدی جنجالی شد، گفت: ایشان تعابیری به کار برده بودند که دموکراسی شرک است، اولا از بین هزاران نظریه و مباحث فلسفی و حقوقی ایشان دو جمله را جدا کردن کار نادرست و غیرعلمی است.

وی افزود: دموکراسی با مبانی غیردینی و غیرتوحیدی حتما مشرکانه است، زیرا تصمیم‌گیری برای خود و جامعه بدون دستورات الهی شرک به خدا و نگاه الحادی است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه ما باید در همه ابعاد زندگی تابع دستورات الهی باشیم، عنوان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی به مبانی دموکراسی لایک اشکال کرده بودند و از مردم سالاری دینی در چهارچوب شریعت دفاع می کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ایشان یک طرحی عملی برای انتخابات داده بودند که مورد رضایت مردم باشد، اظهار کرد: ایشان در این طرح فرموده بودند که اصل جمهوری اسلامی باید مورد رضایت مردم بوده و منبع اسلامی داشته باشد.

وی ادامه داد: از نظر ایشان شیوه انتخابات فعلی مشکلاتی دارد که اولا در آن علم و تخصص رعایت نمی‌شود، یعنی لزوما خروجی این نوع انتخابات‌ها عالم‌ترین و متخصص‌ترین افراد نیستند. بلکه بیشتر کسانی سر کار می‌آیند که بتوانند افکار عمومی را متقاعد کنند که به آنها رای بدهند، یعنی عقلانیت و علم در این نوع انتخابات‌ها رعایت نمی شود.

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: اولا لزوما خروجی این نوع انتخابات‌ها در همه دنیا حتی در کشور ما همیشه شایسته ترین و داناترین افراد نیستند، دیگر اینکه به لحاظ سلامت اخلاقی افرادی دزد، دروغگو خائن از صندوق ها بیرون نیایند تضمینی حداقلی  وجود ندارد، کما اینکه ما در انتخابات جمهوری اسلامی هم چنین مسائلی را شاهد بودیم که فرد منتخب شخصی فاسد و جاسوس بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشنهاد آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: طلاب و دانشجویان این پیشنهاد آیت‌الله را بررسی کنند؛ ایشان می‌پرسند چرا باید مردم به کسی رای بدهند که او را نمی‌شناسند، از نظر ایشان دموکراسی فعلی همچون بیعت کردن با روسای قبایل سابق است؛ چرا خروجی انتخابات با اینکه مردمی است افراد غیرمتخصص می‌شود.

کد خبر 1014016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha