بند ۷ ساختار احکام توزیع بودجه ۱۴۰۰ استان‌های نفت خیر توسط شورای نگهبان رد شد

مختار از رد مصوبه بند ۷ ساختار احکام توزیع بودجه سال ۱۴۰۰ استان های نفت خیز خبر داد و گفت: این بند بر اساس معکوس درآمد سرانه به ضرر مناطق نفت خیز بود که شورای نگهبان ضمن بررسی، ایراداتی از آن گرفت و به علت ابهام آن را رد کرد.

«جلیل مختار» شامگاه (یکشنبه ۲۱ دی) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، تصویب بند ۷ ساختار احکام توزیع بودجه سال ۱۴۰۰ را به ضرر مناطق نفت خیز دانست و اظهار کرد: این مصوبه بر اساس معکوس درآمد سرانه استان ها لحاظ شده و به همین دلیل به ضرر مناطق نفت خیز است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که با احتساب درآمد نفتی سرانه استان های نفت خیز بالا می رود و وقتی می گویند معکوس آن محاسبه و تخصیص داده شود یعنی هر مقدار سرانه بالاتر باشد به همان نسبت نیز سهم اختصاص یافته بودجه به استان های نفت خیز نیز کمتر می شود.

 

وی تصریح کرد: در این راستا نامه ای اعتراض آمیز را به شورای نگهبان تنظیم و به امضای سایر نمایندگان مناطق نفت خیز رساندم و این اعتراض باعث شد تا در این شورا مطرح شود.

 

مختار اضافه کرد: خوشبختانه شورای نگهبان نسبت به این مهم پس از بررسی های لازم ایراداتی را گرفت و‌ قانون بند ۷ ساختار احکام توزیع بودجه سال آینده را به دلیل ابهام رد کرد.

 

وی به بودجه استان خوزستان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و یاد آور شد: با رد این ساختار احکام توزیع بودجه برای مناطق نفت خیر از سوی شورای نگهبان خوشبختانه تخصیص های سال گذشته استان خوزستان را هم شامل شد.

 

کد خبر 1014120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha