برای تامین کسری بودجه به هماهنگی‌ بین دستگاه‌های مختلف سیاستگذار و مجری نیاز داریم

کاووسی با اشاره به آثار احتمالی تورمی نرخ ارز محاسباتی کمیسیون تلفیق بر معیشت مردم در سال آینده گفت: برای تامین کسری بودجه به انضباط مالی و استفاده از روش‌های علمی و هماهنگی‌های خوب بین دستگاه‌های مختلف سیاستگذار و مجری نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کاووسی کارشناس مسائل پولی و بانکی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه کاهش انتظارات تورمی اتفاق افتاده، اما ریشه آن در مسائل سیاسی همچون تغییر دولت آمریکا است و اتفاق خاصی هنوز در اقتصاد کشور نیفتاده است، گفت: کاهش انتظارات تورمی اگر ادامه داشته باشد و به واقعیت کاهش تورم تبدیل شود می‌تواند به رکود منجر شود که الان این رکود را در بازار مسکن و خودرو می‌توانیم ببینیم.

 

کاووسی تاکید کرد: چند عامل دیگر برای کاهش تورم لازم است که کاهش رشد نقدینگی، کاهش رشد پایه پولی،  نظارت بیشتر بانک مرکزی در ترازنامه بانک ها و تصمیمات در بودجه ۱۴۰۰  از جمله این عوامل به شمار می روند.



این کارشناس اقتصادی با اشاره به آثار احتمالی تورمی نرخ ارز محاسباتی کمیسیون تلفیق بر معیشت مردم در سال آینده گفت: برای تامین کسری بودجه به انضباط مالی و استفاده از روش‌های علمی و هماهنگی‌های خوب بین دستگاه‌های مختلف سیاستگذار و مجری نیاز داریم.

کد خبر 1014142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha