فعالیت های آموزشی کانون های فرهنگی هنری مساجد ثبت شود

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فعالیت رواق دانش گفت: مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان باید فعالیت های آموزشی خود را در رواق دانش سامانه بچه های مسجد، طرح ملی ایران قوی ثبت کنند.

«حجت الاسلام سید علی موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان سمنان؛ضمن بیان اینکه دومین رویداد ملی فهما در قالب طرح «ایران قوی» در سراسر کشور در حال برگزاری است گفت: این طرح همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز شده است و تا دهه مبارك فجر ادامه دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان شناسایی و توانمندسازی استعداد های فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی، ترویج روحیه امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی را از اهداف طرح ایران قوی  برشمردوافزود: طرح کلی ایران قوی در قالب سه شبستان «فرهنگ»، «هنر» و «نوآوری» و ۱۲ رواق و با ۴۰ برنامه فرهنگی، هنری و ساختاری اجرا خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در هر شبستان نیز برنامه ها و فعالیت های شاخصی با امتیازات مشخص تعیین شده است که مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه‌ها و اطلاعات کانون را در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir در سه شبستان هنر، فرهنگ و نوآوری با ۱۲ رواق ثبت کنند و امتیازات لازم را جهت ارزیابی نهایی کسب کنند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره اینکه استان قم به عنوان معین رواق دانش در طرح «ایران قوی» معرفی شده است افزود: مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان سمنان می توانند کلیه فعالیت های آموزشی خود را در سامانه بچه های مسجد رواق دانش ثبت کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه ثبت و نمایش گزارش ها ، فعالیت های علمی و آموزشی مسجد با  بهره مندی از دانش علمی و تجربی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در طرح ملی«ایران قوی»  ذیل رواق دانش صورت می پذیرد اضافه کرد: علم آموزی و تولید علم از موضوعات این رواق است.

 

وی شرکت در دوره آموزشی تربیت مربی کودک کودکانه فهما)، سحاب (ثبت ایده و طرح)، شرکت در دوره های آموزشی عمومی متمرکز را از شاخص های رواق دانش اعلام وبیان کرد: ارزیابی و داوری طرح ایران قوی در مرحله استانی و داوری نهایی نیز در سطح ملی انجام می شود.

 

استان قم در رواق دانش، تهران در رواق همدلی، گلستان در رواق فیلم، خراسان رضوی در رواق نور، چهارمحال و بختیاری در رواق کتاب، فارس در رواق رسانه، هرمزگان در رواق سرود، البرز در رواق نمایش، اردبیل در رواق ترنج، یزد در رواق قلم، اصفهان در رواق کارآفرینی و خراسان جنوبی در رواق فن آوری با هدف برون سپاری فعالیت ها و بهره مندی از ظرفیت های استانی نظارت می کنند.

کد خبر 1014146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha