اساس دشمنی آمریکا نوع مدل حکومت جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به اینکه دشمن دراندیشه مبارزه با اصل ولایت فقیه است، گفت: مسئول مرکز راهبردی مهم در آمریکا رسما اعلام می کند که موضوع ما با جمهور‌ی اسلامی اصلا موضوع هسته‌ای نیست موضوع ما نوع مدل حکومت جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین« غلامحسن تسخیری» شامگاه (21دی) در ویژه برنامه گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج «قاسم سلیمانی»، ابومهدی المهندس و دانشمند هسته‌ای شهید «محسن فخری زاده» در شهرستان آمل، با گریزی به فعالیت های سیاسی دوران امام رضا (علیه السلام) و قیاس آن دوران با جامعه امروز، اظهار کرد: اگر موضوعات سیاسی را بلد باشیم در بلا‌ها، امتحان‌ها و فتنه‌ها سربلند بیرون می‌آییم.و در فتنه‌ها راه را گم نمی کنیم و یا در انتخابات فریب شعار‌ها و در مذاکرات فریب لبخند‌ها را نخواهیم خورد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا برخورداری از بصیرت را مهم ترین ابزار برون رفت از فتنه ها دانست و گفت:عصر مامون و دوران ولیعهدی امام رضا (علیه السلام) یک عصر پیچیده‌ای است. در میان خلفا چه در بنی امیه و چه در بنی عباس اگر مطالعه کنید، کسی را زیرک‌تر و سیاسی‌تر از مامون نمی‌توانید پیدا کنید. مامون بسیار آدم زرنگی بود. مامون قرار بود کاری را انجام دهد که خلفای بنی امیه و بنی عباس در رابطه با ولایت نتوانستند انجام بدهد.

 

وی با تصریح بر اینکه خلفای بنی امیه و بنی عباس یک راه مشابه را بر علیه اهل بیت (علیهم السلام) طی می‌کردند، خاطرنشان شد: دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا که هدف آن‌ها مبارزه با اسلام، انقلاب اسلامی و اصل ولایت فقیه است؛ اما در براندازی تاکتیک‌های آن‌ها متفاوت است. 

 

حجت الاسلام تخسیری بیان کرد: در دوران بنی امیه، شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)، شهادت علی (علیه السلام) در مسئله صلح امام حسن (علیه السلام) و نیز در کربلا و واقعه عاشورا، همه این مسائل با جنگ و اختناق همراه بود لذا حتی در عصر امام سجاد (علیه السلام) و نیز در عصر امام کاظم (علیه السلام) دوباره تهدید‌ها شروع می شود که بنی عباس رویه بنی امیه را پیش می گیرد؛ و همه برعلیه اهل بیت (علیهم السلام) اقدام می‌کردند.

 

وی با اشاره به رواج احادیث قال الباقر و قال الصادق در عصر امام باقر (علیه السلام) و امام صادق (علیه السلام) و اینکه این احادیث درپی تهدید ها علیه اهل بیت(علیهم السلام) بروز و ظهور کردند، گفت: روزی یکی از اصحاب از امام صادق (علیه السلام) سوال کردند چرا مهدی موعود (اروحنا فداه) در پس پرده غیبت قرار می‌گیرد، امام فرمودند: اگر امام زمان (اروحنا فداه) در میان جامعه باشد، مردم آن را به قتل می‌رسانند.

 

حجت الاسلام تخسیری با تاکید براینکه موضوع همه خلفا برعلیه ولایت است، اظهار کرد: با مطالعه تاریخ می توان دریافت که مامون به شیوه خلفا برای مقابله با ولایت عمل نکرد؛ رفتار مامون با امام رضا (علیه السلام) بسیار محترمانه بود، حضرت را با احترام از مدینه آورد با احترام (علیه السلام) با او رفتار می کرد. مامون کار سیاسی می‌کرد ولبخند زد تا مردم را فریب بدهد و بگویند ما عاشق امام هستیم.

 

وی به شیوه سیاسی سیاستمداران غرب به ویژه آمریکایی در مواجه با ملت ایران اسلامی اشاره و خاطرنشان شد: باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا با زبان فارسی و با لبخند به مردم ایران عید را تبریک می‌گوید اگر مراقب نباشیم دشمن با لبخند مردم را فریب داده و مسلط می‌شود و برای همیشه مردم را نابود می کند. چون با خشونت، با ماشین جنگی نتوانست مردم را شکست دهد لذا این بار با لبخند و با قدم زدن مردم را فریب می دهد.

 

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به فرموده آیت الله جوادی آملی مبنی براینکه اگر برای انقلاب اسلامی حادثه‌ای اتفاق بیفتد برای همیشه اسلام تمام می‌شود، گفت: دشمن دارای برنامه و توطئه علیه انقلاب است. مسئول مرکز راهبردی مهم در آمریکا رسما اعلام می کند که موضوع ما با جمهور‌ی اسلامی اصلا موضوع هسته‌ای نیست  موضوع ما نوع مدل حکومت جمهوری اسلامی است.

 

به گفته مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا، ولایت مغز متفکر و متحرک اسلام است و اگر بتوانند ولایت را زمینگیر کنند موفق شدند. امروز بیشترین حمله به سمت ولایت فقیه است. چه کسانی حمله می کنند امثال امجدها! که ۴۰ سال در حوزه علمیه درس می خواند، یک کلمه حرف نمی‌زند، اما بعد از ۴۰ سال علیه رهبر حرف می زند. بعد از چهل سال بخاطر کرونا رهبری را زیر سوال ببرد. فشار روی یک موضوع آن هم موضوع رهبری و ولایت است. دشمن می گوید اگر بتوانیم ولایت را بزنیم می‌توانیم بر ملت مسلط بشویم.

 

حجت الاسلام تسخیری در ادامه سخنان خود به نامه مامون برای امام رضا (علیه السلام) درخصوص تعریف اسلام ناب اشاره و اظهار کرد: توضیحات زیادی را امام رضا( علیه السلام) برای مامون نوشت که یکی از آنهایی که امام فرمودند موضوع برائت است.

 

وی با بیان اینکه اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی و اروپایی، انگلیسی، وهابی و بهایی قرار دارد، گفت: ما تولی و تبری را درست معنی نکردیم. معنای تولی  دوست داشتن  اهل بیت و دشمنی با دشمنان آنان نیست . برای نمونه در روز عاشورا عده ای  در بلندی ایستاده بودند و صحنه کربلا را می دیدند، آنها بزرگان کوفه بودند و می دیدند چه جنایت هایی دارد اتفاق می افتد هم برای امام گریه می کنند، هم دعا می کردند اما برای یاری امام به میدان نرفتند.

 

حجت الاسالام تسخیری اضافه کرد: تولی یعنی باید کنار امام باشی نه اینکه تماشاچی باشی. اتفاقا امام به این تماشاچی ها شکایت دارد.امام رضا ( علیه السلام) می فرمایند اسلام ناب  یعنی تبری و بی زاری؛ اول بیزاری در مقابل کسانی که در طول تاریخ انسان های صالح ،درست اندیش  و درست عمل را تبعید و نفی کردند.  ائمه (سلام الله علیها)  همه تبعید شدند. تبعید فقط جسمی نیست بلکه یک انسان صالح را از کار کنار می زنند و یک آدم فاسد و خیانتکار را جای آن می گذارند. دوم  برائت از کسانی که به مطرودین اسلام، میدان دادند. سوم بیزاری جویی از کسانی که اموال جامعه اسلامی را در اختیار یک عده اغنیا قرار دهند و بین آنها اموال مسلمین دست به دست می شود.

 

وی به فرموده امام خمینی(ره) مبنی براینکه نباید انقلاب به دست نااهلان بیفتد، افزود: اگر انقلاب به دست نااهلان بیفتد با کلمات زیبا در وسط جامعه شعارهای زیبا می دهند اما عملکرد آمریکایی و غربگرایی دارند ، از این حرف قشنگ تر که می گویند خط قرمز ما معیشت مردم است اما در عملکردچه؟!ما و  مردم به این ها پست و مقام دادیم ، رهبری هم رای من و شما را تایید کرد. 18 سال که امام خامنه ای راهکار می دهد سند می نویسند به نام اقتصاد مقاومتی که فرمانده اش رئیس جمهور و معاون اولش است چرا که قدرت اجرایی جامعه در دست رئیس جمهور است اما چیزی جز نوشته عاید مردم نشد چرا که به میدان عمل نیامدند.

 

به گفته حجت الاسلام تسخیری چهارمین موضوع توضیحات امام رضا(علیه السلام) درخصوص تعریف اسلام ناب به مامون،  بیزاری جستن از کسانی که انسان های بی تدبیر و بیخرد را در پست های کلیدی قرار می دهند. مسئولیت مالی جامعه اسلامی در دست کسانی قرار گرفته است که جز بلا بر سر کشور چیزی نیاورد.

 

وی افزود: پنجمین موضوع برائت جویی از کسانی که خود را بر مردم مقدم می دانند.از کسانی که رانت خوار هستند. تا شکم خود را سیر نکنند به مردم فکر نمی کنند و وقتی هم شکمشان سیر شد مردم را بی خیال می شوند.

کد خبر 1014178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha