​کاهش ۵ درصدی مالیات واحدهای تولیدی/ بیش از ۳۵۰۰ قانون مخل تولید حذف شد

دلخوش اباتری از کاهش پنج درصدی مالیات واحدهای تولیدی کشور در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: به همت مجلس تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ عدد از قوانین مخل تولید کنار گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید کاظم دلخوش اباتری» شامگاه یکشنبه(۲۱ دی) در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی گیلان با بیان اینکه مجلس برای کمک به جهش تولید اقدامات تقنینی خوبی ساز و کار خوبی اندیشیده است اظهار داشت: حذف قوانین مخل در حوزه کسب و کار و تولید از جمله اهداف مهم مجلس محسوب می‌شود.

 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس وجود یکسری قوانین دائمی، میان مدت و کوتاه مدت را در کنار قانون بودجه به عنوان سند مالی یک سال کشور مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی تبصره‌های مختلف بودجه است و تغییرات زیادی را برای بخش‌های مالیاتی انجام داده است.

 

دلخوش اباتری یکی از اقدامات شاخص انجام گرفته در کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم را کاهش پنج درصد از مالیات 25 درصدی واحدهای تولیدی کشور اعلام کرد و افزود: این اقدام کمکی است به واحدهای تولیدی ما در سال 1400 که با اجرایی شدنش مالیات بر درآمد واحدها  کاهش پیدا می‌کند.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر قانون مالیات بر ارزش افزوده بین شورای نگهبان و مجلس در رفت و آمد است عنوان کرد: این قانون در سه سال و با حضور کارشناسان واحدهای تولیدی، بخش‌های مختلف اقتصادی کشور و اصناف ویرایش شده است.

 

وی از پیش‌بینی اعمال معافیت‌هایی برای بخش‌های تولیدی و ارزاق عمومی مردم در قانون مالیات بر ارزش افزوده سخن گفت و ابراز داشت: قرار است این قانون در مجلس نهایی شود و در آنجا هم برای کمک به سرمایه‌گذاری یکسری معافیت‌های دیگر برای بخش‌های فعال تولیدی دیده شده است.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قانون رفع موانع تولید را یکی از قوانین مترقی که برای واحدهای تولیدی و فعالان عرصه اقتصادی کشور وضع شده دانست و گفت: چیزی حدود 12 هزار و 500 قانون داشتیم که از گذشته روی زمین مانده بود از طرفی در قوانین جدید هم شاهد یکسری موازی‌کاری‌ها بودیم.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه در حوزه تنقیح قوانین تاکنون بیش از سه هزار و 500 عدد از همین قوانین زائد و دست و پاگیر توسط مجلس کنار گذاشته شدند عنوان کرد: بنده از موافقان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور هستم و اعتقاد دارم معافیت‌های مناطق آزاد نباید برداشته شود.

 

دلخوش اباتری تشویق سرمایه‌گذاران برای ورود به مناطق آزاد کشور و انجام سرمایه‌گذاری را یکی از علل اینکه نباید معافیت‌های مناطق آزاد برداشته شود دانست و خاطرنشان کرد: باید به هر نحوی که شده بسترهای افزایش تولید و سرمایه‌گذاری را در کشور ایجاد کنیم و مجلس در این امر آمادگی لازم را دارد.

کد خبر 1014207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha