مسئولان رسانه ها را رقیب و دشمن خود ندانند/ رسانه به ابزار قدرت در دنیا مبدل شده است

موسوی گفت: مسئولان رسانه ها را رقیب و دشمن خود ندانند، مسئولی که احساس می کند در مسیر درست و قانونی قدم برمی دارد وجود رسانه را باید در کنار خود نعمت بشمارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سید نظام الدین موسوی» در  آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر که امروز (دوشنبه 22 دی) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: قزوین استان فرهنگ پرور و جزو پیشکسوتان در زمینه رسانه و مطبوعات است و یاد و خاطره همه شهدای سرافراز اسلام را گرامی می داریم.

 

رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره ادامه داد: از محاسن جشنواره ابوذر این است که بسیج رسانه متولی اصلی نیست بلکه ارگان ها را به همراهی می طلبد، بسیج رسانه جزو سازمان های متأخر بسیج بود ولی خوش درخشیده است.

 

وی عنوان کرد: بسیج رسانه نهاد مردمی است که در همه استان ها ریشه دوانده و توانسته چتر فراگیری برای همه طیف های مختلف، درون چارچوب نظام ایجاد کند که تولیدات رسانه ای خود را عرضه کنند.

 

موسوی اعلام کرد: امروز دنیا آن شاکله اصلی اقتدار را از رسانه می گیرد البته نمی خواهیم سایر سرچشمه های قدرت را در دنیا انکار کنیم چراکه هیچ کشوری و هیچ دولتی بدون قدرت نظامی توانایی مقاومت و استقلال را در دنیا ندارد و این یک اصل است.

 

وی توضیح داد: توانایی اقتصادی موضوع دیگری است که اگر کشوری بخواهد اثرگذار در دنیا باشد، باید قدرت اقتصادی داشته باشد و برای معیشت مردم خود و اثرگذاری در دنیا، توان اقتصادی اصل و مولفه مهم در اقتدار است؛ همچنین کشوری که هویت و اقتدار فرهنگی نداشته باشد نمی تواند در دنیا سر خود را بلند کند و این موضوع هم منشا اقتدار است.

 

رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی گفت: هر کشوری بخواهد تبدیل به ابرقدرت شود باید از این قدرت ها بهره مند شود و در دنیای نوین، قدرتی که شاید در گذشته کمرنگ بوده و امروز دارد تبدیل به منشا اصلی قدرت می شود، قدرت رسانه یا در مفهوم گسترده تر قدرت اغناء افکار عمومی است.

 

وی تصریح کرد: اگر کشوری از این فناوری و قدرت برخوردار نباشد، ولو از سایر منابع قدرت بهره مند باشد، نمی تواند جایگاه خود را در دنیا تثبیت کند.

 

موسوی با اشاره به نقش رسانه در انتخابات آمریکا توضیح داد: آنچه انتخابات آمریکا را در این فضا شکل داد، افکار عمومی، قدرت رسانه، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بود.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بهره گیری از فضای مجازی و قدرت رسانه اعلام کرد: در حرکت های خودجوشی که نیروهای انقلابی، بسیجی و نهادهای انقلابی و برخی ارگان ها انجام می دهند در کلان تجهیز لازم برای اقتدار رسانه ای کمتر دیده می شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در بسیاری از دستگاه ها، نگاه سخت افزاری به مسائل هست در حالی که امروز شبکه های اجتماعی تبدیل به بازیگران و بازیگردانان عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی شده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: در این حوزه برای تولید محتوا حرکت جدی صورت نمی گیرد ما به لحاظ زیرساختی تا فلان روستا اینترنت پرسرعت می بریم تا فلان جا تجهیزات لازم برای ارتباط گیری را انجام می دهیم ولی اینکه چه محتوایی تولید می شود تقریبا هیچ است.

 

موسوی اظهار کرد: شاید بیش از 10 سال پیش مقام معظم رهبری شورای فضای مجازی را شکل دادند و آن زمان هنوز شبکه های اجتماعی به این حد از پیچیدگی و تاثیرگذاری نبودند، رهبری تأکید کردند ما شبکه اجتماعی داخلی داشته باشیم و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری ما برای اثرگذاری بر دنیا باید به این مسئله مهم توجه کنیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در داخل کشور نگاه امنیتی به رسانه و خبرنگار وجود دارد، ابزار رسانه امروز عنصر و ابزار امر به معروف و نهی از منکر است اگر ادعای شفافیت داریم باید اجازه دهیم رسانه ها آمده و راستی آزمایی کنند و اینگونه می شود در جلوگیری از بروز فساد امیدوار بود.

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مسئولان رسانه ها را رقیب و دشمن خود ندانند بلکه اینها رفیق شما هستند آن کسی که درست کار می کند و مسئولی که احساس می کند در مسیر درست و قانونی قدم برمی دارد وجود رسانه را باید در کنار خود نعمت بشمارد.

 

وی بیان کرد: ما نیاز به افزایش سواد رسانه ای، همفکری و شناخت دقیق منافع ملی داریم که امیدواریم با اقدامات خوبی نظیر برگزاری این گونه جشنواره ها به این سطح برسیم.

 

موسوی یادآور شد: رسانه فرصت است و اگر تولید محتوای خوب در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را بالا ببریم دشمن است که پا به فرار می گذارد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره ابوذر تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1014235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha