آمریکا و کشورهای اروپایی خسارات ناشی از عدم اجرای تعهدات شان در برجام را باید به ایران  پرداخت کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از پیوستن مجدد طرف های مقابل در برجام استقبال می کند، گفت: شرط ما این است که علاوه بر لغو کامل تحریم ها خسارت های ما در این رابطه نیز جبران شود.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با برجام گفت: تاکنون عزمی برای اینکه طرف های مقابل به برجام برگردند و به تعهدات شان عمل کنند، دیده نشده است. در فرصت باقیمانده و با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا که قرار است در هفته آینده اتفاق بیفتد باید آنها ثابت کنند که متعهد به پیمان ها و موافقت نامه های بین المللی هستند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید برای حفظ اعتبار خودشان و دور شدن از فضای ناشی از بی عقلی و بی تدبیری دولت ترامپ جبران حیثیتی که از دست داده اند باید به برجام برگردند و تعهدات شان را عملی کنند.

 

وی با اشاره به اغتشاشات چند روز گذشته در آمریکا گفت: این مسئله نشان داد که دمکراسی در آمریکا رو به افول و مرده است و باید فاتحه دموکراسی در این کشور را با تغییرات و اتفاقات خواند.

 

نوش آبادی با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گفت: طبق این قانون باید دولت های طرف مقابل ما در برجام متعهد به اجرای این پیمان شوند و علاوه بر انجام تعهدات شان خسارت هایی که ما در چند سال گذشته دیده ایم را نیز جبران کنند. ما خسارت ها فراوانی در حوزه های اقتصادی، تجاری، بانکی، بیمه ای و بهداشت دیده ایم که باید آنها را جبران کنند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه از پیوستن مجدد طرف های مقابل استقبال می کند اما شرطش نیز این است که هم تمامی تحریم ها برداشته شود و هم خسارت ها جبران شود.

 

وی گفت: به هر حال دولت های غربی در بحث اجرای برجام فرصت سوزی کردند، ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اجرای تمامی تعهدات اش پایبند بود. آنها باید برگردند و بدانند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه زیر بار فشار و سلطه جویی نمی رود و در صورت عدم انجام تعهدات آنها ما راه خودمان را برای رسیدن به اهداف مان دنبال خواهیم کرد.

 

کد خبر 1014248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha