سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری ها ۳ درصد شد

فولادوند با اشاره به سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری هاگفت: در اصلاحیه اخیر قانون شوراها ۳ درصد به صورت ثابت شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «شهریار فولادوند» در نشست خبری هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش که به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به نقش مشارکت خانواده ها گفت: تربیت امری گسترده است که نیاز به مشارکت همگانی دارد و در این میان شوراهای آموزش و پرورش نقش مهمی در مشارکت خانواده ها و نظارت مردم دارد و می توانیم حمایت های دستگاه های اجرایی مختلف برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش داشته باشیم.

 

رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به نقش مهم شوراهای آموزش و پرورش افزود: در این شوراها مقام های مختلف از سیاسی تا مذهبی و دانشگاهی از استان ها و شهرستان های مختلف عضو هستند؛ بنابراین می تواند در تسهیل گری وظایف آموزش و پرورش نقش مهمی داشته باشند.

 

رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به تفویض اختیارات حداکثری به سطوح پایین تر بیان کرد: این گونه می توانند افراد بنا به اختیاراتی که دارند به کمک آموزش و پرورش بیایند.

 

فولادوند بیان کرد: 31 اداره کل آموزش و پرورش جلسات شوراها را برگزار کرده اند و حدود 250 جلسه برگزار شده است و به استان هایی که در برگزاری جلسات ضعیف عمل کردند، تذکراتی داده شده است.

 

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۹ هزار و ۳۹۱ مصوبه در شوراها در سال ۹۸ داشتیم گفت:بیش از ۲۵ هزار و ۴۷۴ مصوبات اجرایی و عملیاتی شده معرفی شده که نسبت به سال ۹۷ حتی یک درصد مصوبات بیشتر ابلاغ شده است.

 

فولادوند با اشاره به سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری ها بیان کرد: طبق قانون باید تا ۵ درصد عوارض شهرداری ها به آموزش و پرورش برای ساخت و ساز مدارس اختصاص یابد که یک تا 5 درصد ارزیابی می شد در اصلاحیه اخیر قانون شوراها این عدد را ثابت و ۳ درصد پیش بینی شده است. اینکه این درصد ثبات پیدا کرد و شهرداری ها باید موظف به پرداخت باشند یک موفقیت به حساب می آید.

 

به گفته ی رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی درآمد شوراها نه تنها کاهش نیافته بلکه 29 درصد نیز افزایش داشته است.

کد خبر 1014271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha