افتتاح طرح لاله های استان در ۶۰۰ مدرسه همزمان با کنگره شهدای استان یزد

ملانوری با اشاره به برنامه های کنگره شهدای استان یزد گفت: طرح لاله های استان در ۶۰۰ مدرسه همزمان با این کنگره افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حسینعلی ملانوری، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد پیشش از ظهر امروز در نشست خبری کنگره ملی شهدای دانش آموز استان یزد گفت: یکی از ابتکارهای استان تشکیل کمیته محرومیت زدایی بود.

وی افزود: واگذار کردن فعالیت و کار به دانش آموزان به عنوان رویکرد سند تحول آموزش و پرورش استان است که ارائه 4 هزار مقاله توسط دانش اموزان در راستای ارتباط آنها با شهدا به عنوان نمونه ای از این اقدام است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: افتتاح طرح لاله های استان در 600 مدرسه و بالغ بر 92 هزار دانش آموز و انجام یادواره شهدای دانش آموز از جمله اقدامات در این راستا بوده است.

ملانوری بیان کرد: نقش و جایگاه فرهنگیان در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نقش آنها در هشت سال دفاع مقدس به عنوان اهداف دیگر ما بوده است که امسال به شکل تولید محتوا در فضای مجازی دنبال شده است.

وی افزود: جمع آوری زندگینامه و وصیت نامه 500 نفر از شهدا و جمع آوری وسایل شهدای دانش آموز به عنوان ابزاری برای ارتباط بهتر دانش اموزان با شهدا، تهیه کارت های هوشمند دانش آموزی، تهیه و آماده سازی زندگینامه 1000 شهید استان، برنامه ریزی اجرای طرح در مسیر بهشت، نصب وصیت نامه شهدا در مدارس به عنوان اقدامات ما در آموزش و پرورش استان بوده است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: برگزاری مراسم یادواره شهدای فرهنگی استان با همکاری بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی و اداره کل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس در مدینه العلم کاظمیه (ع)، برگزاری صبحگاه شهدا در مدارس، ایجاد نمایشگاه با محوریت 800 مدرسه استان، برپایی 250 نمایشگاه کتاب شهدا در مدارس نیز در این مدت انجام شده است.

وی افزود: اجرای طرح هر دانش آموز یک شهید برای ارتباط با شهدا به عنوان اقدام دیگری در استان است که با همکاری انجمن اسلامی دانش آموزی انجام می شود و به نوعی ارتباط بیشتر دانش آموزان با شهدا را در پی دارد.

ملانوری بیان کرد: جشنواره بزرگ قرآنی « هنر قرآنی دانش» با یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی و شهید دانش  نیز به عنوان حرکتی دیگر است که امیدواریم در سال های آینده نیز برگزار شود.

وی گفت: 14 هزار و 500 دانش اموز در ابتدای کرونا از فضای آموزشی مجازی محروم بودند که با همکاری دستگاه های متولی در استان  و همچنین خیرین و اداره کل نوسازی مدارس این عدد به 4 هزار و 342 نفر رسیده است که امیدواریم در ادامه بتوانیم این میزان را نیز رفع کنیم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد:  عدد اعتباری در این خصوص بالغ بر 23 میلیارد تومان بوده است که با تفاهم نامه با استانداری و آموزش و پرورش امیدواریم این تعداد را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

ملانوری گفت: بیش از 2 هزار بسته لوازم التحریر، 9 هزار دفتر تحریر دانش آموزی، 4 هزار بسته معیشتی نیز از جمله اقدامات ما در قالب کنگره شهدا بوده است.

 

کد خبر 1014367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha