جزئیات بازگشایی مدارس خراسان جنوبی/ آموزش حضوری از اول بهمن آغاز می شود

واقعی شیوه نامه بازگشایی مدارس استان خراسان جنوبی از ابتدای بهمن را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی واقعی» امروز (۲۲ دی) در نشست ویدئو کنفرانس با مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان، با اشاره به آخرین تصمیم ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد، اظهار کرد: در مورد بازگشایی مدارس پس از بررسی‌های لازم سه تصمیم مجزا گرفته شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ارتباط چهره به چهره معلم با دانش آموز لازمه آموزش با کیفیت برای پایه‌های اول و دوم مقطع ابتدایی است، افزود: در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی در کلاس های درس خود حضور پیدا می‌کنند.

 

واقعی بیان کرد: در مدارسی که دانش آموزان در کلاس‌های درس این دو پایه بالاتر از ۱۰ نفر هستند، لازم است دانش آموزان با برنامه‌ریزی مدیران مدارس، در روز‌های هفته توزیع شوند.

 

وی ادامه داد: همچنین دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی حضور پیدا خواهند کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوب با تأکید بر اینکه تعداد دانش آموزان در کلاس های حضوری حداکثر ۱۰ نفر است، گفت: مدارس موظف هستند از امروز تا اول بهمن‌ماه در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و با آگاهی بخشی به خانواده‌ها، نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری را به ایشان اطلاع رسانی کنند.

 

به گفته وی با توجه به قرار گرفتن استان در شرایط زرد و آبی، کادر اداری و اجرایی تمامی مدارس استان از اول بهمن ماه موظف به حضور در مدارس هستند.

کد خبر 1014353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha