اکرام عالم تکریم دین است/  مرحوم آیت الله میبدی در عرصه علم آموزی پرتلاش بود

حجت الاسلام میبدی گفت: اکرام عالم تکریم دین است و توجه به عالمان و اندیشمندان کشور می توانیم جمهوری اسلامی به ابرقدرت علمی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «سید حسین میبدی» صبح امروز (دوشنبه 22 دی) در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار کرد: مرحوم آیت الله میبدی شخصیت بسیار عقلانی داشت و تمام توصیه آن این بود که اداره یک جامعه به صورت عقلانی پیگیری شود.

 

فرزند مرحوم آیت الله میبدی ادامه داد: تمام پیشرفت و رشد جامعه بشریت براثر پایبندی مبانی عقلی و عقلانی است که مبانی زندگی دنیا و آخرت را شکل می دهد.

 

حجت الاسلام میبدی ابراز داشت: عالم ربانی آیت الله میبدی فراز و نشیب زیادی در طول زندگی داشت و در سال 1299 و در انتهای حکومت قاجار دیده به جهان گشود و در سن 10 تا 12 سالگی پدرش را از دست داد و بدون حمایت پدر و در شرایط سخت برای تامین مایحتاج زندگی تلاش می کرد.

 

وی بابیان اینکه عالم ربانی از سنین کودکی به زمینه علم آموزی پرداخت و هزینه زیادی در این مسیر متحمل شد، افزود: بر اساس انگیزه رسیدن به مرکز علمی و تحصیل مرحوم آیت الله میبدی از یزد به قم عزیمت کرد و در آنجا نیز  با وجود آنکه رضاخان تنگناهای زیادی بر حوزه های علمیه  ایجاد کرده بود برای علم آموزی تلاش کرد.

 

فرزند مرحوم آیت الله میبدی متذکر شد: در آن دوران پس از آنکه نزد برخی از علما و بزرگان دین علم آموخت و از آنجایی که سراسر کشور بر مدار حذف دینی قرار داشت مجبور شد کشور را ترک کند و به نجف مشرف شود.

 

حجت الاسلام میبدی بیان کرد: در مدت کوتاهی مرحوم آیت الله میبدی آنقدر به علم آموزی در نجف پرداخت که  علامه جعفری عنوان کرد که این عالم فقید پس از مدتی بین علمای نجف شناخته شد و این حاصل یک امر تلاش وی بود.

 

وی متذکر شد: اکرام عالم تکریم دین است و توجه به عالمان و اندیشمندان کشور می توانیم جمهوری اسلامی به ابرقدرت علمی تبدیل شود.

 

کد خبر 1014285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha