زلزله فرضی ۵/۸ ریشتری زنجان را لرزاند

علی طاهری گفت: زلزله ای فرضی به بزرگی ۵/۸ ریشتر، ساعت۶:۳۰ صبح امروز/دوشنبه/ در روستای مروارید بخش باغ حلی شهرستان سلطانیه به وقوع پیوست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه امروز سناریوی تمرین تیم های عملیاتی با این زلزله فرضی در سطح استان اجرا شد، افزود: این زلزله فرضی در 25 کیلومتری شهرستان زنجان در روستای مروارید بخش باغ حلی از توابع شهرستان سلطانیه روستاهای اسکند، ذاکر، کردناب، یوسف آباد، بناب، علی آباد، و امیر آباد، خیرآباد و سرخه دیزج را لرزاند.

 

علی طاهری خاطرنشان کرد: بلافاصله  تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمراستان به محل وقوع زلزله منطقه اعزام شدند.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ادامه با فراخوان همه معاونین هلال احمر در استان جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد.

 

طاهری با بیان اینکه پایگاه امداد و نجات شمالغرب زنجان کشور به دلیل نزدیکی به محل زلزله ستاد فرماندهی تعیین شد، تاکید کرد: بلافاصله معاونین، مدیران و روسای شعب جمعیت هلال احمر، تیم های عملیاتی اعم از واکنش سریع، آنست(سگ های زنده یاب) کوهستان، جست و جو نجات فراخوان داده شدند.

 

وی اظهار داشت: در شهرستان های زنجان، خدابنده، خرم دره، ماهنشان، ایجرود، طارم و ابهر نیز تیم های ارزیاب، جست و نجات، تیم های درمان اضطراری، سوانح شهری و آوار برداری، اسکان و سرپناه اضطراری، تیم تاسیسات، تیم حمایت روانی(جوانان و داطلبان)، تیم امنیتی اردوگاه(حراست)، تیم امور مالی، تیم لجستیک و آمادگی، تیم اطلاع رسانی و مستند سازی و تیم ارزیابی و سنجش تمرین فراخوان شده اند.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هدف از انجام مانور زلزله فرضی 8/5 ریشتری در بخش باغ حلی شهرستان سلطانیه، ارتقای توان عملیاتی نیروهای هلال احمر، امدادگران و نجاتگران این مجموعه است.

 

طاهری یادآوری کرد: آشنایی با نحوه عملیات در شرایط سخت و سازگاری با محیط با امکانات محدود به منظور آماده سازی نیروها در هنگام وقوع سوانح، ایجاد همکاری و کارگروهی در تیم های عملیاتی از دیگر اهداف اجرای مانور زلزله فرضی 8/5 ریشتری برشمرد.

 

در مانور ساعت صفر که ساعت6:30 صبح اعلام شد، هلال احمر همه شهرستان های استان یک تیم عملیاتی پنج نفره را با تجهیزات کامل اعم از چادر و پتو برای 2 خانوار و از مرکز استان نیز برای 10 خانوار به پایگاه امداد و نجات جاده ای شمالغرب اعزام کردند و این تیم ها اقدام به چادر زنی برای اسکان موقت برای آسیب دیدگان ناشی از زلزله برپا کردند.

 

تیم های سحر، تیم توانا، تیم خبرنگاران بحران و مستند ساز، داوطلبان و خیرین از دیگر تیم های حاضر در این زلزله فرضی بودند؛ مانور زلزله فرضی 8/5  روستای مروارید با هماهنگی مدیر کل بحران استانداری انجام شده و در سطح این استان اجرا شده است.

 

از ابتدای سالجاری تاکنون جمعیت هلال احمر استان زنجان سه مانور زلزله در سطح استان برگزار کرده است.

کد خبر 1014352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha