اقلام امدادی به منطقه زلزله زده روستا ی مروارید ارسال شد

اقاجانلو گفت: در پی زلزله فرضی ۵/۸ ریشتری روستای مروارید، اقلام امدادی از مرکز استان و شهرستان ها به این روستای زلزله زده در شهرستان سلطانیه ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان در جلسه ستاد امدادرسانی زلزله فرضی ۵/۸ ریشتری  روستای مروارید شهرستان سلطانیه افزود: از مرکز استان چادر، چراغ والور، فانوس، ست ظروف از هر کدام ۱۰ عدد، ۱۰۰ تخته پتو و بسته غذایی برای ۱۰ خانوار ارسال شد.

 

غفور اقاجانلو تاکید کرد: از شعب هلال احمر نیز چادر، چراغ والور، فانوس، از هر کدام ۲ عدد، و 2 دست ست ظروف و ۱۰ تخته پتو ارسال شد.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در پی زلزله فرضی 8/5 ریشتری روستای مروارید شهرستان سلطانیه، ۱۴ روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفتند.

 

وی افزود: بر اساس سناریوی تعریف شده، در این زلزله ۱۴ روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته اند و روستای مروارید نیز با ۱۶۶ خانوار و ۵۳۳ نفر جمعیت متاثر از این حادثه طبیعی است.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: روستای اسکند با ۲۶۶ نفر جمعیت و ۸۱ خانوار، ذاکر با ۱۷۴ خانوار و ۵۳۳ نفر، کردناب نیز با ۲۲ خانوار و ۶۳ نفر جمعیت تحت تاثیر این زلزله فرضی قرار گرفته اند.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یوسف آباد، کاک آباد، علی آباد و امیرآباد  روستاهای متاثر از این زلزله بودند.

 

وی خاطرنشان کرد: تیم های ارزیاب بلافاصله به روستای مروارید اعزام شدند تا میزان حادثه، وسعت، شدت و مصدومان آن را بررسی کنند.

 

اقاجانلو اظهارداشت: بر اساس برنامه عملیاتی شهرستان های زنجان، طارم، خدابنده، ایجرود و ستاد مرکز استان معین در این زلزله در منطقه مروارید هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: استان های گیلان، قزوین، اردیبل، همدان و البرز نیز به عنوان استان های معین هستند که می توانیم از آنها فراخوان داشته باشیم.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در حال حاضر چهار انبار در پایگاه شمالغرب نزدیکترین انبار به حادثه است که بعد از این برای تامین اقلام  انبارهای زنجان و‌خرم دره نزدیکترین انبارهاست.

 

اقاجانلو افزود: سایر دستگاه های اجرایی اعم از راهداری و اورژانس در سناریو تعریف شده که می توانیم برای آنها نیز فراخوان بدهیم.

کد خبر 1014356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha