کمبود نیرو و امکانات شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز را به تاخیر می اندازد

رضوی با بیان اینکه متاسفانه نظارت بر حجم وسیع امور اراضی شهرستان خوسف با کمبود نیرو و ماشین آلات امکان پذیر نیست، گفت: این محدودیت ها شناسایی ساخت و سازها غیرمجاز را به تاخیر می اندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «سید حسن رضوی» امروز (22 دی) در جلسه ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان خوسف اظهار کرد: پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بهتر از اجرای حکم تخریب است اما شهرستان خوسف در برخورد با متخلفان این بخش با کمبود نیروی انسانی و امکانات از جمله ماشین آلات سنگین مواجه است.

 

مدیرجهاد کشاورزی خوسف با بیان اینکه متاسفانه نظارت بر حجم وسیع امور اراضی شهرستان خوسف با کمبود نیرو و ماشین آلات امکان پذیر نیست، افزود: این محدودیت ها شناسایی ساخت و سازها غیر مجاز را  به تاخیر می اندازند.

 

وی عنوان کرد: مردم ساخت و سازهای غیر مجاز را به شماره 131 اعلام کنند تا تخلفات ساخت و ساز در اراضی کشاورزی در هنگام شروع شناسایی شود تا از هدررفت سرمایه جلوگیری شود.

 

وی با بیان اینکه حکم های تخریب اگر به موقع اجرا شود، اثرگذار و بازدارنده است، تصریح کرد: اما اگر حکم تخریب با چندین ماه تعویق انجام شود برای همه مشکلاتی ایجاد می شود که خود دهن کجی به قانون است.

 

مدیر جهاد کشاورزی خوسف عنوان کرد: تاخیر در اجرای حکم ها سبب می شود که مردم تشویق به ساخت و ساز  غیر مجاز شوند، لذا خواهشمندیم که تبصره ماده 2 سریعتر  انجام شود تا خسارت به اموال مردم هم کمتر وارد شود.

 

رضوی تصریح کرد: از ابتدای امسال 162 مورد تغییر کاربری مجاز در بخش کشاورزی خوسف برای مردم صادر شده است، در صورتی که تغییر کاربری غیرمجاز 85 مورد بوده است.

 

وی  تصریح کرد: مجوز ساخت استخر و خانه کارگری شرایط قانونی داشت و با دو استعلام انجام می شد، اما هم اکنون روند طولانی اخذ استعلام ها سبب تشویق مردم به ساخت و سازهای غیر مجاز شده است.

 

کد خبر 1014449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha