برگزاری هشتمین همایش ملی «مطالعات ادبیات کودک» به همت دانشگاه شیراز

حسام پور گفت: مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز، هشتمین همایش ملی «مطالعات ادبیات کودک» را در تاریخ های ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ و به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید حسام ‌پور»، امروز (دوشنبه 22 دی) با اشاره به فراخوان هشتمین همایش ملی «مطالعات ادبیات کودک» گفت: مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز این همایش را در تاریخ های 29 و 30 اردیبهشت 1400 و به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

 مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز ادامه داد: محور اصلی همایش نیز پسا انسان‌گرایی، پساکرونا و جهان در شرایط مجازی در قالب ادبیات کودک است.

وی اضافه کرد: در حوزه پسا انسان‌گرایی به رابطه‌ انسان و طبیعت، انسان و جامعه و روابط انسان­ها با یکدیگر توجه می شود و تغییر برداشت­ها از مفهوم کودکی در قالب ادبیات کودک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 دبیرعلمی هشتمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان با تاکید بر بحران کرونا بیان کرد: شیوع کرونا موجب مواجه شدن انسان با واقعیت های تلخ شده و انسان را به بازبینی ژرف در سبک زندگی به در فلسفه و ایدئولوژی نیازمند کرده است.

وی ادامه داد: آنچه از کرونا تا کنون در ادبیات کودک بازتاب یافته صرفا به تلاش برای آگاهی‌بخشی به کودکان و توانمندسازی آنها برای مواجه شدن با بیماری محدود شده است اما با عبور از دوران کرونا فرصتی تازه برای بازنگری ارکان مادی و معنوی زندگی انسان به وجود خواهد آمد.

حسام پور اضافه کرد: در این همایش به فضای مجازی نیز توجه می شود زیرا با شیوع کرونا کاربرد فضای مجازی گسترش یافت و تاثیر خود را در تعلیم و تربیت، کتاب، هنر و ادبیات، سرگرمی و ارتباطات و سایر جنبه های زندگی  فردی و اجتماعی نمایان کرد.

وی با اعلام محورهای این همایش گفت: هر پژوهشگر می‌تواند با خلاقیت خود موضوعی را برای بحث در سه محور گفته شده انتخاب کند که تاثیرتحولات دوران پساکرونا بر نقد و نظریه و نیز آثار خلاق ادبیات کودک، تحلیل آثار منتشرشده برای کودکان و نوجوانان در ایران و جهان در پیوند با کرونا، تاثیر تحولات عصر دیجیتال بر ادبیات کودک و پیش­بینی مسیر آن در آینده و ... از نمونه های آن است.

 مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز اعلام کرد: علاقمندان به شرکت در این همایش می توانند چکیده مقالات خود را که شامل 350 تا 400 واژه باشد تا 15 اسفند امسال به آدرس koodak@rose.shirazu.ac.ir ارسال کنند که تا 29 اسفند بررسی شده و نتایج به اطلاع پژوهشگران رسانده خواهد شد.

   

کد خبر 1014451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha