سوگواره یاس نبوی با شرایط هر منطقه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه گفت: این سوگواره با محوریت ۲۰ امامزاده استان سمنان برگزارخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام‌ «اسماعیل تدینی» در جمع خبرنگاران گفت: ویژه‌برنامه سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه از 25 تا ۲۹ دی‌ با محوریت ۲۰ امامزاده در این استان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه بقاع متبرکه استان سمنان در ایام فاطمیه اول، برنامه های خود را مطابق معمول سنوات گذشته برگزار کردند اظهارداشت: با توجه به شرایط امسال بیشتر برنامه ها به ‌صورت مجازی و بر بستر شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

 

وی از اجرای برنامه سوگواره یاس نبوی با توجه به شرایط کرونایی در سال جاری به سه صورت حضوری، مجازی و کاروانی و متناسب با شرایط هر منطقه خبردادوافزود: بقاع متبرکه‌ای که به هر دلیل امکان اجرای برنامه حضوری ندارند، نسبت به ضبط و پخش ویژه‌برنامه شهادت حضرت زهرا (س) بدون حضور جمعیت در فضای مجازی اقدام خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام‌ تدینی تصریح کرد: بقاع متبرکه‌ واقع در مناطق زرد و کم­ خطر با تائید ستاد مقابله با کرونا شهرستان نسبت به اجرای مراسم به ‌خصوص در شب شهادت حضرت زهرا (س) با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و با دعوت از اقشار مختلف مردم اقدام می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به گسترش کانال‌های ایجاد شده بنام امامزادگان در شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت در این ایام اظهارداشت: با استفاده از ظرفیت فعالان فضای مجازی و روحانیون و مبلغان به نشر معارف فاطمی خواهند پرداخت.

 

وی از راه اندازی کاروان سوگواران یاس نبوی در این ایام خبر داد و افزود: کاروان سوگواران یاس نبوی، یکی از اقدامات ویژه‌ای است که از سوی دست­ اندرکاران بقاع متبرکه صورت خواهد گرفت تا فضای فاطمیه را برای مناطق مجاور بقاع متبرکه به ارمغان آورند.

 

به گفته حجت‌الاسلام‌ تدینی یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌ بینی ‌شده در ایام فاطمیه امسال با توجه به شرایط اقتصادی اقشار ضعیف جامعه تهیه بسته‌های معیشتی، اطعام و قربانی تحت عنوان تبرکات فاطمی و توزیع بین افراد تحت پوشش مرکز افق امامزادگان، اقشار آسیب‌دیده از کرونا و نیازمندان اطراف بقاع متبرکه است.

کد خبر 1014533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha