موج جدید تندباد شدید در راه اردبیل است

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: موج تندباد شدید با ورود سامانه جدید به استان در راه اردبیل است و این پدیده از عصر روز پنج شنبه ۲۵ دی ماه آغاز و تا روز شنبه ۲۷ دی ماه نیز ادامه خواهد داشت.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: موج تندباد شدید با ورود سامانه جدید به استان در راه اردبیل است و این پدیده از عصر روز پنج شنبه 25 دی ماه آغاز و تا روز شنبه 27 دی ماه نیز ادامه خواهد داشت.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به تشدید سرعت وزش باد سطح هشدار زرد در خصوص این سامانه جدید صادر شده است.

 

این مقام مسئول یادآور شد: احتمال آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها، تابلوها، بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه های ساختمانی، احتمال شکستن درختان فرسوده از مهمترین مخاطرات این پدیده طی 2 روز آینده خواهد بود.

 

محمدی تاکید کرد: پدیده کولاک برف در گردنه های برف گیر و ارتفاعات به ویژه در مناطق کوهستانی نیز دور از انتظار نیست.

 

وی افزود: احتمال رخداد بهمن در مناطق کوهستانی استان و ریزش سنگ در جاده های مواصلاتی و اختلال در عملیات پرواز از دیگر مواردی است که احتمال وقوع آن دور از انتظار نیست.

 

مدیر کل هواشناسی استان اعلام داشت: از همه کوهنوردان درخواست می شود تا در روزهای آینده از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و شهروندان می خواهیم که سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی را کنترل در زمان عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره احتیاط لازم را به کار گیرند و کشاورزان نیز اقدامات لازم جهت محافظت از تأسیسات کشاورزی را مدنظر قرار دهند.

 

محمدی خاطر نشان کرد: این سامانه در تمامی مناطق استان به ویژه در مناطق مرکزی با شدت بیشتری دیده خواهد شد.

کد خبر 1014554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha