۱۳ تبعه خارجی فاقد مجوز کار شناسایی و دیپورت شدند

رحیمی گفت: ۱۳ تبعه کشور ترکیه که به صورت غیرقانونی در استان به کارگیری شده بودند توسط بازرسان شناسایی و دیپورت شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، «قاسم رحیمی» در جلسه کمیته بررسی صدور و تمدید پروانه کار اتباع خارجی در اردبیل گفت: صدور مجوز کار اتباع خارجی تنها در راستای انتقال دانش، مهارت و تجربه برای جایگزینی با نیروی کار داخلی انجام می‌شود و برای بکارگیری اتباع بیگانه به غیر از این موارد هیچ مجوزی صادر نمی‌شود.

 

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: آموزش نیروی کار ایرانی برای جایگزینی با این اتباع باید در دستور کار واحدهای تولیدی باشد و بتوانیم از این ظرفیت در استان برای رونق تولید استفاده کرده و با انتقال دانش فنی شاهد افزایش کمی و کیفی تولیدات وحدهای تولیدی استان باشیم.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: تمامی مدارک علمی و گواهی‌های مهارتی اتباع خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت وجود نیروی متخصص و ماهر در این حوزه از توان نیروی داخلی استفاده شود و استفاده از نیرو‌های داخلی همواره مورد تاکید و اولویت اساسی است.

 

رحیمی تاکید بر اینکه احکام و جرایم سنگین متوجه آن دسته از کارفرمایانی خواهد بود که به صورت غیرقانونی اقدام به بکارگیری اتباع خارجی کنند، افزود: ۱۳ نفر از تبعه کشور ترکیه که به صورت غیرقانونی در استان به‌کارگیری شده بودند توسط بازرسان این اداره کل شناسایی و دیپورت شدند.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۱ تبعه خارجی با هدف انتقال دانش فنی با مجوز و پروانه اشتغال این اداره کل به صورت قانونی در استان مشغول کار هستند.

کد خبر 1014618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha