باید ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی را با شناسایی و برنامه‌ریزی شکوفا کرد

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی انس با قرآن را یکی از سرمایه‌های دزفول دانست و گفت: باید ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی موجود را با برنامه‌ریزی و طراحی شکوفا و تصویر حقیقی قرآن و نورانیت آن را به مردم معرفی کرد.

«حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: باید به مباحث قرآنی نگاه اساسی داشت چرا که یکی از شاخص‌های اصلی و مهم امور فرهنگی، کار قرآنی است.

 

امام جمعه دزفول با تأکید بر سامان دهی امور قرآنی اضافه کرد: شاید صالح‌ترین نهاد برای سامان‌دهی کارهای قرآنی اداره تبلیغات اسلامی است؛ البته فعالیت دیگر نهادها در این امور منافاتی ندارد ولی کارهای بزرگ باید متولی داشته باشند.

 

وی به تشکیل انجمن خیرین قرآنی اشاره کرد و افزود: چشم‌انداز قرآنی شهرستان باید توسط افرادی که به ظرفیت‌های قرآنی شهرستان اشراف دارند تنظیم شود و ساختار و روش فعالیت انجمن، جذب خیرین و برنامه آن به عنوان یک طرح ارائه شود.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی شخصیت‌های قرآنی شهرستان چون آیت الله قاضی (ره) را سرمایه‌ای برای شهرستان دانست و ابراز کرد: انس با قرآن از سرمایه‌های دزفول بوده و اگر این معارف قرآنی نسل به نسل منتقل نشود در این کم کاری شده است.

 

وی تصریح کرد: باید ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی موجود را با برنامه‌ریزی و طراحی شکوفا کرد و تصویر حقیقی قرآن و نورانیت آن را به مردم که قطعا طالب و علاقه‌مند به این برنامه‌ها هستند، معرفی کنیم.

 

امام جمعه دزفول با تأکید بر اینکه نباید به فعالیت‌های قرآنی موجود بسنده کرد ادامه داد: باید فعال‌تر عمل کرد، فعالیت‌ها را رشد و مظاهر و شعار قرآنی را در شهرستان ارتقا داد، برای این کار می‌توان از شورای نامگذاری درخواست کرد که محلات و میادینی را بر مبنای فرهنگ قرآنی با نام‌های جذاب و زیبای قرآنی مزین کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین باید کارهای فرهنگی را با برنامه‌ریزی پیش برد ولی مهم‌تر از آن این ایت که باید در این زمینه همت داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان قرآن عنوان کرد: می‌توان مطالب قرآنی را تبدیل به گفتمان کرد و مردم و مساجد را در این زمینه فعال و خود بر آنها نظارت و مدیریت کنیم

 

وی یاد آور شد: قرآن ذاتا باعث نورانیت و هدایت می‌شود و انجام امور قرآنی نورانیت و خیر و برکت دارد، باید در مسائل قرآنی افق بلندی داشت و فرهنگ قرآنی را تبدیل به نهضت و حرکت کرد.

 

کد خبر 1014680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha