۵ شهید گمنام در خراسان جنوبی تشییع و خاکسپاری می‌شوند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر پنج شهید گمنام در این استان تشییع و خاکسپاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «غلامرضا فلاحی» امروز (۲۳ دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام همزمان با شهادت فاطمه زهرا (س) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جمعیت محدود در استان تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: با توجه به شریاط خاص کرونا و تاکید ستاد کل نیروهای مسلح  و اهمیت رعایت دستورالعمل هیا بهداشتی هیچگونه مراسم تشییع برای شهدا با حضور جمعیت زیاد برگزار نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه پیکر پنج شهید گمنام فردا (چهارشنبه) وارد فرودگاه بینالمللی شهید کاوه بیرجند می‌شود و با تشییع خودرویی به معراج شهدا منتقل خواهند شد، ادامه داد: مراسم وداع با شهدای گمنام در برخی مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود البته برنامه وداع محوری در حسینیه جماران بیرجند با حضور مسئولان و مردم به صورت محدود برگزار خواهد شد.

 

سرهنگ فلاحی با اشاره به اینکه این شهدا در سن های ۱۷(۲ شهید)، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ سال بوده اند، گفت: همچنین این شهدا در در عملیات‌های والفجر و کربلای چهار و پنج به شهادت رسیده اند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدا در سه نقطه استان تدفین می شوند، عنوان کرد: روز یکشنبه ۲۸ دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۲ شهید در شهر آبیز شهرستان زیرکوه، یک شهید در دانشگاه بزرگمهر قاینات و ۲ شهید در بوستان آیت الله بهجت بیرجند خاکسپاری می‌شوند.

 

وی اظهار کرد: با احتساب میزبانی از این شهدا ۱۴۵ شهید در ۵۷ نقطه خراسان جنوبی آرمیده‌اند.

 

 

 

کد خبر 1014719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha