اختصاص ۶۲ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن ایثارگران

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، از انعقاد تفاهمنامه‌های مختلف در استان‌های کشور به منظور تامین ۶۲ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سعید اوحدی» امروز سه شنبه (23 دی ماه) در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خراسان شمالی با اشاره به انجام 27 سفر استانی تا کنون، از انعقاد تفاهمنامه‌های مختلف در این استان‌ها به منظور تامین 62 هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن ایثارگران خبر داد.

 

 معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی بر اساس تکلیف قانونی موظف به تأمین هزینه آماده‌سازی و فرآوری زمین‌های اختصاص یافته برای ساخت مسکن ایثارگران است، بیان کرد: دولت موظف است زمین را برای جامعه ایثارگری در اختیار قرار دهد.

 

وی به افزایش 20 درصدی سقف تسهیلات مسکن ایثارگران طی امسال اشاره کرد و گفت: بر این اساس، سقف تسهیلات مسکن در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، معادل 160 میلیون تومان، شهرهای زیر یک میلیون نفر جمعیت 120 میلیون تومان و برای روستاها 60 میلیون تومان و با کارمزد چهار درصد تعیین شده است.

 

وی با بیان اینکه جامعه ایثارگری ولی نعمتان ما هستند ولی ما در رسیدگی به این قشر عقب ماندگی های زیادی داریم که زیبنده جامعه اسلامی نیست، افزود: ما امروز پس از 40 سال از انقلاب اسلامی، هنوز نتوانسته ایم مشکل مسکن این قشر را حل کنیم.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه شهدا از هزاران کیلومتر دورتر، فتنه را تشخیص داده و با بصیرت خود به مقابله با دشمنان پرداختند، افزود: آنها آن زمان از همه دارایی های مادی و معنوی خود که بعضا از نخبگان جامعه هم بودند، گذشتند و همه حد و حصرها را شکستند اما ما امروز آنچنان که باید و شاید نتوانسته ایم به قشر ایثارگر خدمت رسانی کنیم.

 

گفتنی است، در این نشست، تفاهمنامه تأمین زمین برای ۱۸۰۰ نفر از ایثاگران خراسان شمالی و ایجاد اشتغال برای هزار نفر از این قشر به امضای استاندار خراسان شمالی و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران رسید.

 

 

کد خبر 1014764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha