همایش بین المللی «رقص قلم» در مشهد برگزار می شود

مهربان با اشاره به سابقه مسیر جاده ابریشم به عنوان شاهراه بزرگ خراسان و موقعیت شهر مشهد که در نزدیکی این جاده ابریشم قرار داشته است، گفت:نمایشگاه و همایش بین المللی «رقص قلم» در مشهد برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «آیدا مهربان» امروز(۲۳ دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سابقه مسیرجاده ابریشم به عنوان شاهراه بزرگ خراسان و موقعیت شهر مشهد که در نزدیکی این جاده ابریشم قرار داشته است، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر شده تا نمایشگاه و کنفرانس علمی از تاریخ یک الی چهار بهمن برای این موضوع برگزار شود.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد درباره برنامه‌ های جشنواره گفت: موزه بزرگ خراسان میزبان آثار خوشنویسان خواهد بود و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی می‌توانند با مراجعه به موزه بزرگ خراسان، از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

وی بیان کرد: موزه بزرگ خراسان در محل کوهسنگی مشهد واقع شده است، کوهسنگی یکی از قدیمی ترین و مشهورترین مکان های گردشگری شهر مشهد بوده و ساختمان موزه بزرگ خراسان با الگوبرداری از معماری کاخ کلات نادر، جلوه زیبایی به این مجموعه داده است.

 

مهربان ادامه داد: شاه عباس در کوهسنگی تاج شاهی به سر نهاد و این مکان از سویی دیگر به دلیل فراهم آوردن موارد اولیه برای سنگ تراشان حائز اهمیت است زیرا هنر سنگ تراشی که سابقه آن در خراسان بسیار دیرینه است در این منطقه به صورت صنایع بسیار زیبایی جلوه گری می کند.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در خصوص مهم ترین برنامه های جشنواره گفت: در راستای برگزاری نمایشگاه و همایش بین المللی راه ابریشم با عنوان «رقص قلم»، نمایش آثار برگزیده خوشنویسان جهان در محل موزه بزرگ خراسان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به نمایش یکی از بزرگترین قرآن های جهان در محل موزه بزرگ خراسان و اکران های شهری ویژه نمایشگاه و همایش بین المللی راه ابریشم به عنوان یکی دیگر از برنامه ها، اضافه کرد: امیدواریم شهر مشهد با همکاری دیگر حوزه های مرتبط بتواند به بهترین شکل میزبان مراسم باشد.

کد خبر 1014785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha