نیروهای امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشند

صابر با بیان اینکه بر اساس پیش بینی هواشناسی در روزهای پایانی هفته جاری شاهد وزش شدید باد گرم در شهرستان آستارا خواهیم بود،گفت: شهرداران، بخشداران، نیروهای امدادی و دهیاران برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «عباس صابر» امروز(سه شنبه، ۲۳ دی) در جلسه ستاد مدیریت بحران که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد به آتش سوزی اخیر در کشور جمهوری آذربایجان نزدیک مرز کشورمان اشاره کرد و گفت: از آتش سوزی اراضی جنگلی کشور همسایه جمهوری آذربایجان ناراحت شدیم و اگر شرایط مهیا بود برای اطفای حریق اقدام می کردیم.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه نیروهای انسانی کارآمد و تجهیزات لازم به علت نزدیکی محل آتش سوزی به مرز کشورمان در منطقه مستقر شدند، افزود: این آتش سوزی به نواحی جنگلی و مرتعی آستارا خسارتی وارد نکرد.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی هواشناسی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری شاهد وزش شدید باد گرم در نواحی جلگه ای به ویژه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات خواهیم بود، تصریح کرد: شهرداران، بخشداران، نیروهای امدادی و دهیاران برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.

 

صابر گفت: وزش باد گرم شدید و احتمال بروز حوادث ناشی از این پدیده باید از طریق رسانه ها و فضای مجازی باید به اطلاع مردم رسانده شود تا آسیب های احتمالی کاهش یابد.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا با تاکید بر آمادگی شرکت برق و مخابرات،اظهارکرد: دهیاران نیز وزش باد و احتمال بروز حوادث را به اطلاع روستانشینان برسانند.

 

وی اجرای تورهای گردشگری و برنامه های کوهنوردی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری را ممنوع اعلام کرد و افزود: بر اساس تجربه سال های گذشته بیشترین علت آتش سوزی ها در ارضی جنگلی ناشی از عوامل انسانی است.

 

صابر با تاکید بر آمادگی نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری در طول مدت وزش باد گرم، خاطرنشان کرد: نیروهای راهداری نیز در آمادگی باشند و در صورت بسته بودن مسیری، سریعا نسبت به بازگشایی اقدام کنند.

کد خبر 1014836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha