نشست تخصصی بانوان با رویکرد تمدن اسلامی و گام دوم در رشت برگزار می شود

اولین نشست تخصصی بانوان گیلانی با رویکرد تمدن اسلامی و گام دوم در راستای نخستین کنگره بین المللی حضرت فاطمه زهرا(س) در رشت برگزار می شود.

«مینا کرم بجاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت از برگزاری کنگره بین المللی «حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه جاودانه» خبر داد و گفت: معاونت بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با همکاری و مشارکت سازمان‌ها و نهادها این کنگره را برگزار می‌کند.



مسئول کارگروه بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گیلان فضایل اخلاقی در سیره اجتماعی حضرت زهرا(س) و بازتاب آن در سلوک بانوان اربعینی، سیره فاطمی در تولید سرمایه اجتماعی در بستر اربعین حسینی برای زنان مسلمان،  حضرت فاطمه(س) الگوی مشارکت اجتماعی و فرهنگی زن مسلمان در جامعه، اصول و روش دفاع از ولایت و پایداری در سیره بانوی مقاومت، اربعین ساحتی برای ترویج سیره فاطمی در نشر فرهنگ جهاد و شهادت، سیره فاطمی و زنان انقلابی بر اساس دیدگاه امام خمینی رحمة الله و مقام معظم رهبری و نیز راهکارهای ترویج فرهنگ فاطمی در مراسم اربعین را از محورها و موضوعات این کنگره عنوان کرد.



وی با بیان اینکه مهلت ارسال چکیده مقالات( ۷۰۰ الی ۱۰۰۰)کلمه ای تا تاریخ ۳۰ دی‌ماه جاری است، گفت: علاقه‌مندان چکیده تفصیلی مقالات را باید به ایمیل arbaeenalhussain@gmail.com ارسال کنند و آثار رسیده پس از داوری جهت ارائه در کنگره انتخاب و توسط صاحبان اثر ارائه می شوند.



کرم بجاری زمان برگزاری کنگره را ۱۴بهمن ۹۹اعلام کرد و ادامه داد: معاونت بانوان ستاد اربعین هر ساله قبل از برگزاری بحث پیاده روی اربعین یکسری برنامه هایی را درباره ائمه اطهار(ع) خصوصا حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب (س) برگزار می کنند که در همین راستا امسال اولین کنگره حضرت فاطمه زهرا(س) را برگزار خواهد کرد.



وی با اشاره به اینکه کلیه استان ها نیز باید در راستای برگزاری این کنگره نشست های تخصصی برگزار کنند، اظهار کرد: در این نشست ها بحث رواج سبک زندگی اسلامی ایرانی، رویکرد تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب دنبال می شود.



کرم بجاری تصریح کرد: ما در این نشست ها و کارگاه های آموزشی به دنبال شناخت سبک زندگی و میزان بهره مندی خود از شفاعت خانم فاطمه زهرا(س) هستیم و با توجه به اینکه در ایام شهادت آن حضرت قرار داریم باید بتوانیم از زندگی اسلامی ایشان بهره کافی بگیریم و آن را در زندگی مردم و خصوصا جوانان پیاده کنیم تا بتوانیم زندگی بهتری را در دنیا و آخرتشان داشته باشیم.



وی در ادامه از برگزاری نشست تخصصی استان گیلان در راستای برگزاری این کنگره خبر داد و افزود: این کارگاه فردا(چهارشنبه، ۲۴ دی) حول دو محور برگزار می شود.



کرم بجاری گفت: در محور فضایل اخلاقی در سیره اجتماعی حضرت زهرا(س) «اشرف جناتی» و در محور حضرت زهرا(س) الگوی مشارکت اجتماعی و فرهنگی زن مسلمان در جامعه «مرضیه علایی» سخنرانی خواهند کرد.



وی با ابراز امیدواری از اینکه منتظر ارسال آثار گیلانی ها در این کنگره هستیم، گفت: امیدواریم مشارکت جدی در این کنگره انجام شود و آثار خوبی از گیلان ارسال کنیم و نقش پر رنگی را در این کنگره داشته باشیم.

کد خبر 1014839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha