شهادت سردار سلیمانی نشانه ترس استکبار جهانی از جبهه مقاومت است

حجت‌الاسلام والمسلمین فیاض باقر در جمع علما و اندیشمندان هندی گفت: شهادت سردار سلیمانی نشانه ترس استکبار جهانی از جبهه مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، همزمان با ایام سوگواری یگانه دخت پیامبر اعظم(ص) و اولین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان و همچنین، ترحیم اندیشمند و فیلسوف عالی مقام آیت‌الله محمد تقی مصاح یزدی، مراسم بزرگداشتی به همت حوزه علمیه امام صادق (ع) و جماعت اثنی عشری بمبئی جدید در مدرسه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد.

در این مراسم، ابوالفضل محمد علیخانی، سرکنسول و محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، اندیشمندان و علماء، طلاب و علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارات حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن علی شیخ (ناصری)، رییس حوزه علمیه امام صادق(ع) در سخنانی، گفت: حضرت آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی عالم ربانی، فقیه مجاهد، عارف و اندیشمند والا مقام، مدافع مکتب اهل بیت(ع) و شاگرد ممتاز امام خمینی(ره) و آیت الله بهجت(ره) بودند و تمام زندگی پربار خود را برای سربلندی حق و عدالت در جهان پر آشوب امروز سپری کردند. خدمات ایشان در سال‌های گذشته و آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران فراموش ناشدنی است.

وی افزود: شهادت سردار دلها شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی به دستور مستقیم رییس جمهور استکبار جهانی، خود گواهی بر خوف و ترس دشمنان اسلام از ایشان بود. داعش که گروهی تکفیری بود توسط دشمنان اسلام و با هدف خدشه دار کردن دین مبین اسلام در جهان ساخته شده بود و رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جنایتکار و دیگر دشمنان اسلام از این گروه پشتیبانی کامل می‌کردند.

آیت الله مصباح یزدی مروج اسلام بود

آشوری، مسئول خانه فرهنگ کشورمان در بمبئی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران الگوی موفق از حکومت اسلامی را به جهان نشان داده است و این خشم دشمنان قسم خورده اسلام را برانگیخته و دیوانه وار برای ضربه به آن دست به هر جنایتی می‌زنند.

وی ادامه داد: سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان تمامی تلاش خود را برای اعتلای دین اسلام عزیز به کار بسته بودند و در منطقه الگوی آزادی خواهان بودند.

آشوری اظهار کرد: داعش که دست پرورده استکبار جهانی بود و دشمنان اسلام از آن حمایت می‌کردند را با شکست سنگین خاتمه داد. مردم منطقه خاورمیانه از تلاش‌ها و فعالیت‌های آن شهید والامقام به خوبی آگاه بودند و ایشان در دل‌های مردم مستضعف جای گرفته بودند و این باعث خشم و رعب دشمنان اسلام شده بود.

وی همچنین به ارتحال عالم عالیقدر حضرت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی یار دیرین انقلاب، حکیم مجاهد و فقیه ژرف اندیش، نظریه پرداز عرصه‌های مختلف علوم انسانی، پاسدار سنگرهای ایدئولوژیک، مفسر معارف قرآن کریم و مربی بزرگ اخلاق بودند که رهنمون‌های ایشان در مواجه با مشکلات انقلاب اسلامی بسیار مفید و کار ساز بود.

آشوری افزود: ایشان با تقوای خاص در جبهه مبارزه با شبهات و خرافات که از سوی دشمنان انقلاب اسلامی در جهت از بین بردن ایده‌های ناب اسلامی عنوان می‌شود، پرداختند و توانستند که کتبی ارزشمند همچون آموزش عقاید، اخلاق اسلامی، فلسفه  و ... به جای گذارند که اندیشمندان، طلاب، محققین و پژوهشگران و علاقمندان می‌توانند از آنها بهره ببرند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین فیاض باقر، دبیر مجتمع علما و خطبای بمبئی در سخنانی، تأکید کرد: ارتحال حضرت آیت الله مصباح یزدی مدافع رهبری، عمار رهبری، اندیشمند، واعظ و فقیه برجسته، مجاهد و معلم اخلاق باعث تاثر شد و کل جهان را سوگوار کرد. فقدان ایشان نقصان بسیار بزرگی برای حوزه‌های علمیه و پژوهش‌های دینی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان به جهانیان نشان داد که دفاع از حقوق بشر غربی تنها شعار برای اعمال پلید استکبار است. شهادت ایشان نشانه‌ای از ترس و دروغ‌های استکبار و استعمارگران است.

حمایت از مستضعفان جهان خاستگاه انقلاب اسلامی ایران

سرکنسول ایران در بمبئی از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی اظهار کرد: امروزه انقلاب اسلامی ایران الگویی برای آزادیخواهی و دفاع از مستضعفان در جهان تبدیل شده است و دشمنان اسلام به دنبال ضربه زدن به این نهضت مردمی هستند و هر از چند گاهی دست به اقداماتی جنایتکارانه و شرم آور می زنند که هیچ نتیجه‌ای جز خواری خودشان ندارد.

ابوالفضل محمد علیخانی ادامه داد: باید گفت که سردار شهید سپهبد سلیمانی تنها مرد میدان و نبرد بود و همچنین، یک دیپلمات بسیار مجرب و ماهر بود. مهمترین خصلت حاج قاسم، اعتقاد و پیروی عملی ایشان از مکتب اهل بیت(ع) بود.

وی با اشاره به خدمات گسترده اندیشمند اسلامی آیت الله محمد تقی مصباح یزدی گفت: ایشان یار ولایت بودند و به مبازه با جهل و کوته اندیشی پرداختند و نسل جدید را که همواره آماج حملات فکری دشمنان اسلام هستند را به خوبی رهنمون کردند و به شبهات پاسخ دقیق و علمی می‌دادند. آثارمکتوب پُر ارزش ایشان همگی نشان از دقت و ظرافت در علوم دینی و حل شبهات و همچنین، شناساندن اسلام ناب محمدی(ص) به عموم مردم است.

کد خبر 1014845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha