فضای مجازی به دنبال انحراف نوجوانان و جوانان از مسیر عبودیت و انسانیت است

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه همه انسان‌ها باید شکوفا شوند، گفت: امروز فضای مجازی و رسانه‌ای فضای خطرناکی بوده و همه باید توجه کنند این فضا به دنبال گرفتن جوانان و نوجوانان و انحراف از مسیر عبودیت و انسانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست پیش اجلاس سراسری آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با محوریت طرح «پیوند نماز، خانه، مسجد و مدرسه» امروز (۲۳ دی ماه) با حضور نماینده ولی‌فقیه و مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد.

آیت‌الله «سید نصیر حسینی» در این نشست با قدردانی از زحمات آموزش و پرورش در تربیت سرمایه‌های آینده، گفت: خداوند وقتی خودش را معرفی می‌کند می‌فرماید «خدایی که رسولش را ارسال کرد تا انسان ها را تعلیم دهد و تزکیه کند و پرورش الهی پیدا کنند»، این تزکیه و پرورش وظیفه انبیا و اولیای الهی است و وظیفه‌ای که بر دوش آن‌ها گذاشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مهم ترین موضوع در عالم انسانی تربیت انسان در مسیر الهی است، ادامه داد: خدا همه نظام عالم را برای انسان خلق کرده که شاخص‌ترین وجه هویتی ما نماز است.

وی نماز را برای انسان از ملزومات اخلاق اسلامی دانست و اضافه کرد: امروز دانش‌آموزان سرمایه‌ها و امانت‌هایی هستند و به همین دلیل مقام معلم عالیبوده و فضیلتی بزرگ است که نصیب هر کسی نمی شود.

آیت الله حسینی با بیان این که بسیاری از فرهنگیان دغدغه دینی دارند و فضای مناسبی برای ترویج این فرهنگ ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی جاها هم توجه نمی‌کنند و زمینه برای این کار فراهم نمی‌شود، باید کسانی که کار خوب انجام می‌دهند و مشارکت خوبی در برپایی و اقامه نماز و شعائر دینی دارند به نحو احسن تشویق شوند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه گاهی شنیده شده که می‌گویند فقط دانش‌آموزان به نماز جماعت بروند و خودشان نمی‌روند، یادآور شد: باید به دانش‌آموز گفت «بیا برویم نماز جماعت» نه این که به دانش‌آموزان بگوییم «خودتان بروید نماز» برای فرهنگ‌سازی باید مدیر مدرسه و معلم شخصا در نماز جماعت شرکت داشته باشند.

وی خطاب به مسئولان آموزش و پرورش، یادآور شد: سرمایه هایی در اختیار شماست و باید شایسته جامعه اسلامی تربیت شوند، البته بخشی از این کار بر عهده خانواده و جامعه بوده، اما نافی رسالت و وظیفه آموزش و پرورش و معلمان و فرهنگیان نمی‌شود.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه همه انسان‌ها باید شکوفا شوند، ادامه داد: امروز فضای مجازی و رسانه‌ای فضای خطرناکی است و همه باید توجه کنند این فضا به دنبال گرفتن جوانان و نوجوانان و انحراف از مسیر عبودیت و انسانیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید مراقب آسیب های مجازی باشیم و برای ترویج دین و معنویت همت کنیم، گفت: اگر فرزندان ما آسیب دیدند، فردای خوبی نخواهیم داشت؛ اگر دختر و پسر فاسد شد مادران و پدران خوبی در آینده نخواهیم داشت.

کد خبر 1014853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha