حضرت زهرا (س) تحلیل گر سیاسی بود

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به سیره و روش زندگی حضرت زهرا (س) از ایشان به عنوان تحلیل گر سیاسی یاد کرد.

«حجت الاسلام احمد نجمی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با اشاره به سیره حضرت زهرا (س)، افشاگری، تقوا، حجاب و ... را از مهمترین خصائص حضرت فاطمه زهرا (س) برشمرد و گفت: باید سیره اخلاقی، روش های تربیتی فرزندان، پرورش شخصیت و ... حضرت را الگو و سرمشق قرار داد.

 

امام جمعه سربیشه گریزی به سیره همسرداری حضرت فاطمه(س) زد و افزود: حضرت فاطمه(س) در آن شرایط با درک متقابل همسر را به جهاد، جنگ و... تشویق کرده و خود درخط مقدم حمایت از امامت و ولایت قرار می گیرد.

 

وی سیره اخلاقی حضرت زهرا (س) را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: سیره و روش زندگی  حضرت زهرا(س) باید برای مردم و سیاسیون تدریس شده و مد نظر قرار گیرد.

 

وی هم کفو بودن در امر ازدواج را بسیار مهم و مورد تاکید ائمه دانست و گفت: هم کفو بودن باید در همه مسایل دینی، جسمی، اعتقادی، سنی، اقتصادی و...مد نظر قرار گیرد تا کمتر شاهد آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.

 

امام جمعه سربیشه بر هم کفو بودن جوانان تاکید کرد و یادآور شد: در شرایط فعلی جامعه متاسفانه توجه ای به این مهم نشده و به علت هم کفو نبودن شاهد طلاق های توافقی هستیم.

 

حجت الاسلام نجمی پور افشاگری نسبت به خلافت، آگاه سازی نسبت به واقعه غدیر، گریه های شبانه خارج از شهر، دیدار با زنان مدینه و ابراز نارضایتی از حکام وقت، دفاع از حضرت علی (ع) و ... را از اقدامات حضرت زهرا (س) برشمرد و گفت: این اقدامات نشان می داد که حضرت زهرا (س) تحلیل گر سیاسی بودند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) درس ولایت مداری را به همه مردم ارائه داد، یادآور شد: مخفی بودن قبر حضرت زهرا (س) به خواسته خودشان نیز درسی سیاسی است تا برای مردم نسل های بعد هم این واقعه طرح سوال شود.

 

وی در پایان با اشاره به سبک زندگی و سیره حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار تاکید کرد: با توجه به خصائص اخلاقی و ... باید حضرت زهرا (س) برای همگان در طول زندگی الگو و سرمشق باشند.  

 

کد خبر 1014884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha