گاوداری ۶ هزار راسی شهرستان قروه افتتاح شد

گاوداری ۶ هزار راسی شهرستان قروه با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و با سرمایه‌گذاری این بنیاد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه آئین افتتاح این گاوداری به خبرنگاران گفت: کردستان در حوزه دامپروری ظرفیت خوبی دارد و می‌تواند در این زمینه پیشگام باشد.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه در حوزه دامپروری منجر به امنیت غذایی کشور می‌شود، افزود: امسال ۳۲۰ میلیارد تومان در حوزه دامپروری در سطح کشور سرمایه‌گذاری شد که با نرخ امروز دارای ارزش ۸۰۰ میلیارد تومانی است.

 

وی اعلام کرد: امروز باوجود کارخانه‌های تولیدی فرآورده‌های لبنی در کردستان توانستیم زنجیره تولید در این حوزه را کامل کنیم و بخش عمده‌ای از نیاز استان را برآورده کنیم.

 

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین در آیین افتتاح پنج طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در پنج استان کشور که به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد، اظهار کرد: هدف از افتتاح این پروژه‌ها اعلام تلاش بنیاد مستضعفان و دستگاههای دیگر در راستای پیشبرد و توسعه کشور با تکیه بر اجرای طرح‌های کشاورزی و دامپروری است.

 

فتاح افتتاح پنج پروژه یاد شده را گام ارزشمندی برای رفع تحریم‌ها، ایجاد اشتغال، کاهش وابستگی و تقویت تولید صنایح کشاورزی و دامپروری دانست و گفت: سالانه ۵۰۰ هزار تُن شیر توسط واحدهای تولیدی بنیاد در کشور تولید می‌شود.

 

وی اضافه کرد: هدف بنیاد مستضعفان، رفع محرومیت، کارآفرینی و ایجاد امنیت غذایی در کشور به‌ویژه استان کردستان است و علاوه بر این حمایت از کولبران را در دست اقدام دارد.

 

گاوداری ۶ هزار راسی گل دشت قروه کردستان، گاوداری ۶ هزار راسی ماهیدشت کرمانشاه، کارخانه خوراک دام رحمت آباد نطنز و واحد پروار بندی پنج هزار راسی فجر اصفهان، کارخانه تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی دانه‌چین اراک طرح‌های افتتاح شده در این آئین بودند که به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

 

کد خبر 1014913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha