آغاز اجرای طرح ارجاع الکترونیک بیمه سلامت همگانی در چهارمحال و بختیاری

حافظی گفت: با فراخوان پزشکان و بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی، طرح ارجاع الکترونیک در استان آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «قیصر حافظی» شامگاه (سه‌ شنبه ۲۳ دی) در نشست با خبرنگاران این استان اظهار داشت: توسعه خدمات الکترونیک و اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده اصلی ترین و کاربردی ترین اهداف و برنامه های بیمه سلامت است.

 

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این ۲ خدمت در همه صندوق ها باید اجرا شود اما تاکنون در صندوق بیمه روستاییان و عشایر اجرا شده و هم اینک در صندوق بیمه همگانی به مرحله اجرا رسیده است.

 

حافظی تصریح کرد: در همین راستا این طرح در شش شهر شهرکرد، بروجن، لردگان، هفشجان و فرخشهر که جزو شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند اجرا می‌شود.

 

به گفته مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری جمعیت بیمه شده صندوق بیمه سلامت همگانی در شهرهای شهرکرد، فرخشهر و هفشجان 18 هزار و 225 نفر، در لردگان هشت هزار نفر، در بروجن پنج هزار و 600 و در فارسان 6 هزار و 200 نفر است.

 

حافظی ادامه داد: در این طرح هر پزشک 15 هزار بیمه شده را در قالب پزشک خانواده زیرپوشش خود قرار می‌دهد و با تشکیل پرونده الکترونیک برای این تعداد بیمه شده چنانچه بیماران به خدمات سطح 2 و سه نیاز داشته باشند آنها را به پزشک متخصص و فوق متخصص ارجاع می‌دهند که اقدام موثری برای توسعه خدمات الکترونیک است.

 

وی با اشاره به وجود 50 پزشک عمومی در این استان، افزود: برای جذب پزشکان در این طرح فراخوان داده شده است و از سوی دیگر برای اطلاع بیمه‌شدگان برای همکاری با این طرح از طریق ارسال پیامک اطلاع‌ رسانی شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه برای پزشکانی که با طرح ارجاع الکترونیک صندوق بیمه سلامت همگانی همکاری داشته باشند به ازای هر بیمار ماهانه پنج هزار تومان سرانه دریافت می‌کنند، افزود: تلاش شده تا از پزشکان 2 شیفته در این طرح استفاده شود اما در مراکزی که پزشک 2 شیفته ندارند از پزشک یک شیفته استفاده می‌شود.

 

کد خبر 1014951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha