اتحادیه اروپا راه آمریکا را نرفت/انتقاد اروپایی‌ها از تصمیم واشنگتن در مورد انصارالله

اتحادیه اروپا با هشدار اینکه این اقدام می تواند مانع تحویل کمک ها به کشور جنگ زده شود ، تصمیم ایالات متحده برای قرار دادن در لیست سیاه جنبش انصارالله حوثی یمن را مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، اتحادیه اروپا با هشدار اینکه این اقدام می تواند مانع تحویل کمک ها به کشور جنگ زده شود ، تصمیم ایالات متحده برای قرار دادن در لیست سیاه جنبش انصارالله حوثی یمن را مورد انتقاد قرار داده است.

 

جوزف بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، روز سه شنبه از تصمیم ایالات متحده برای برچسب زدن به جنبش مردمی یمن به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی انتقاد کرد و گفت که این نامگذاری خطرناک تر کردن تلاش های تحت رهبری سازمان ملل برای دستیابی به یک راه حل جامع از مناقشه یمن است.

 

بورل افزود كه اقدام آمریكا تعامل دیپلماتیک لازم با جنبش انصارالله حوثی در یمن و همچنین كار جامعه بین الملل در امور سیاسی ، بشردوستانه و توسعه را پیچیده خواهد كرد.

 

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا تاکید کرد: این تعیین اثرات مخربی در تحویل کمک های بشردوستانه از طریق جامعه بین المللی داشته و بحران اقتصادی ناشی از بیش از پنج سال درگیری را بیشتر می کند.

 

جنبش انصارالله یمن نیز این حرکت را محکوم کرده و می گوید حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می داند.

 

عربستان سعودی و امارات متحده عربی، یکی از مهمترین اعضای ائتلاف تحت رهبری ریاض که علیه یمن جنگ می کند، از تصمیم دولت ایالات متحده برای قرار دادن لیست سیاه جنبش انصارالله یمن استقبال کرده اند.

کد خبر 1014961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha