باورهای دینی مردم اصفهان ستودنی است

عباس رضایی عمق باورهای مردم اصفهان به اسلام را ستودنی برشمرد و گفت: دنیا در حال تغییر به سمت تکنولوژی است و این تغییرات ممکن است در باورهای مردم نیز اثر خود را بگذارد و موجب پیدایش نگرش های جدید و تغییر رفتار انسان ها شود که باید برای آن برنامه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «عباس رضایی» در نشست شورای فرهنگ عمومی کشور که به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ ایثار، نوعدوستی و از خودگذشتگی از ویژگی های مردم اصفهان است، گفت: از همین رو میزان مشارکت مردم در بسیاری از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی از جایگاه خوبی برخوردار است.

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه فقط 650 خیریه در شهر اصفهان در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: یکی از رسالت های اصلی در شورای فرهنگ عمومی، نگهداشت این باورها و اعتقادات مردم است.

 

وی عمق باورهای مردم اصفهان به اسلام را ستودنی برشمرد و افزود: این موضوع موجب افتخار و خرسندی بسیار است اما از سویی دیگر نگران هستیم چراکه دنیا در حال تغییر است و این تغییرات ممکن است در باورهای مردم نیز اثر خود را بگذارد و موجب پیدایش نگرش های جدید و تغییر رفتار انسان ها شود.

 

رضایی به ضرورت اتخاذ روش های نوین برای جذب مخاطبان جوان و نوجوان به برنامه های فرهنگی اشاره کرد و گفت: امروز یکی از معضلات بزرگ در کلان شهرها حاشینه نشینی است که باید برای آن برنامه داشت.

 

وی به پراکندگی فعالیت های فرهنگی توسط 17 دستگاه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از رسالت های مهم شورای فرهنگ عمومی هماهنگی و جهت دهی به این نهادها است.

 

گفتنی است نشست شورای فرهنگی عمومی کشور با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، «عباس رضایی» استاندار اصفهان، حجت الاسلام والمسلیمن «رمضانعلی معتمدی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

کد خبر 1014981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha