بازگشایی مدارس ابتدایی گیلان از اول بهمن

رحمتی از بازگشایی مدارس مقاطع ابتدایی گیلان در مناطق آبی‌رنگ از اول بهمن ماه خبر داد و گفت: طرح کنترل چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان در مدارس استان گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « محمد رحمتی» شامگاه(چهارشنبه، 25 دی) در جلسه شورای آموزشی استان با بیان اینکه در مواد 4 و 8 شوراهای آموزش و پرورش وظایف این شوراها کاملا مشخص شده است اظهار کرد: جلب مشارکت تمام دستگاه‌های همیار، نخبگان، اندیشمندان و اولیاء برای توسعه آموزش و پرورش استان گیلان از اولویت‌های اصلی شوراهای آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان برون رفت از چالش‌های موجود و حل مشکلاتی که در فرآیند اجرای موضوعات آموزشی و پرورشی استان گیلان حادث می‌شود را از دیگر کارکردهای شوراهای آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: در دوران کرونا قطعا از ظرفیت‌های این شوراها که اثرگذارای بالایی هم دارند برای برون رفت از برخی مشکلات استفاده می‌کنیم.

 

وی شورای آموزش و پرورش را عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در آموزش و پرورش هر استان، شهرستان، بخش و منطقه دانست و ابراز داشت: یکی از قانون‌های مترقی که در حوزه آموزش و پرورش کشور تصویب و ابلاغ شده همین شوراها هستند که در هر جایی از کشور با ریاست عالی‌ترین مقام اجرایی آن استان و منطقه تشکیل می‌شود.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه شورای آموزش و پرورش استان در سال 98 حدود 248 مصوبه و هزار و 452 مصوبه با 91 درصد تحقق مصوبات را داشته است اذعان کرد: اولیاء به عنوان یکی از ارکان تصمیم‌گیری در آموزش و پرورش هستند و در همه زمینه‌ها از توانمندی‌های آنان بهره می‌گیریم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ضمن رد این موضوع که قانون شوراهای آموزش و پرورش موجب کند شدن اجرای کارها و برنامه‌ها می‌شود افزود: قانون و لایحه بازنگری شوراهای آموزش و پرورش در حال تهیه است بنابراین در صورت طرح در مجلس و تصویب آن برای اجرایی شدن ابلاغ می‌شود.

 

رحمتی تعلیم و تربیت سلامت محور را نخستین موضوع هفته شوراهای آموزش و پرورش اعلام کرد و با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش طرحی را برای کنترل چاقی دانش‌آموزان در دست اجرا دارد گفت: شیوع اضافه وزن و چاقی در بین دانش‌آموزان می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر را در آنان در آینده‌ای نه چندان دور افزایش دهد.

 

وی تمام فعالیت‌های انجام شده در آموزش و پرورش بر اساس سند بالادستی تحول بنیادین را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: ساعت زیستی و بدنی و سلامت دانش‌آموزان همواره برای ما مهم بوده و اولویت است از طرفی شیوع کرونا، تعطیلی مدارس و عدم حضور در سر کلاس‌ها موجبات کم‌تحرکی دانش‌آموزان را فراهم کرده است.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه طرح کوچ یعنی کنترل چاقی و اضافه وزن در استان اجرایی شده است اظهار داشت: گیلان در اجرای این طرح و انجام غربالگری‌ها جزء استان‌های برتر کشور شد و ما با کمک مربیان ورزشی و همه معلمان و مدیران 98 درصد از دانش‌آموزان استان را در اجرای غربالگری تحت پوشش قرار دادیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از آموزش ورزش خانگی به خانواده‌ها و آموزش شیوه مصرف درست غذاها به آنان در راستای کنترل چاقی دانش‌آموزان سخن گفت و افزود: مرحله دوم طرح غربالگری کنترل افزایش وزن و چاقی اسفند ماه امسال اجرا می‌شود و اگر دانش‌آموزی موفق به کاهش وزن خود شود یک نهال سلامت به او اهدا می‌کنیم.

 

رحمتی با بیان اینکه گیلان در بحث لاغری مفرط دانش‌آموزان جزء استان‌های آخر کشور و در بحث چاقی از استان‌های نخست کشور شده است عنوان کرد: استاندار گیلان دستور دادند که ما این موضوع چاقی دانش‌آموزان را با حساسیت ویژه دنبال کنیم تا با مداخلات انجام شده زمینه بروز مشکلات در آینده از بین برود.

 

وی در مورد خبر بازگشایی برخی مدارس در گیلان از ابتدای بهمن تصریح کرد: هیچ آموزشی جای آموزش حضوری دانش‌آموزان را نمی‌گیرد و ما از این وضعیت نگرانیم از طرفی با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار است بازگشایی تدریجی مدارس کشور در دستور کار قرار گیرد.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه بازگشایی مدارس گیلان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مطرح می‌شود افزود: مناطقی که وضعیت شیوع کرونا در آن‌ها آبی رنگ است مدارس زیر 50 نفر باز می‌شوند که عموما مدارس اطراف شهرها و روستاها هستند.

 

رحمتی با اشاره به اینکه قرار است پایه‌های اول و دوم مدارس مناطق آبی و زرد کلاس‌های حضوری خود را برگزار کنند یادآور شد: این کلاس‌ها به کلاس‌های ۱۰نفره تقسیم می‌شوند تا در یکسری ساعات مشخص قسمتی از دروس آموزشی خود را به شکل حضوری دریافت کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه فعلا هیچ برنامه‌‌ای برای مناطق قرمز رنگ و نارنجی از حیث شیوع کرونا اعلام نشده است خاطرنشان کرد: از بهمن ماه تمام مدارس مقاطع ابتدایی که جمعیت کمتری دارند با تقسیم‌بندی نفرات و برای برخی دروس جهت آموزش حضوری باز می‌شوند و انتظار داریم والدین تجهیزات لازم مانند ماسک را برای دانش‌آموزان تهیه کنند.

کد خبر 1014997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha