پرداخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و روستائیان به صنعتگران سیستان و بلوچستان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و روستائیان به صنعتگران استان پرداخت شده است.

بهروز عیسی‌زهی امروز در کفت و گو با شبستان در زاهدان اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۳۵۰ نفر از صنعتگران استان تحت پوشش بیمه کشاورزی، روستاییان و عشایر قرار گرفتند.

 

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و روستائیان پرداخت شده، افزود: ۴۴ نفر از صنعتگران برای دریافت تسهیلات به بنیاد کرامت، ۶۸ صنعتگر به بنیاد برکت و ۹۸ نفر برای کمک بلاعوض به وزارت معرفی شده‌اند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به اینکه در این مدت برای ۲۲۰ نفر از صنعتگران پروانه تولید انفرادی صادر و تمدید شده، گفت: ۱۱۵ فقره مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان، ۳۰ فقره کارت شناسایی صنعتگری و ۵ فقره پروانه تولید کارگاهی تمدید و صادر شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۶۹ نفر در رشته سوزن‌دوزی و ۴۰ نفر در رشته حصیربافی در سطح استان آموزش دیدند، گفت: ۷ نفر در رشته سکه‌دوزی، ۴۲ نفر در رشته سیاه‌دوزی، ۷۲ نفر در رشته خامه‌دوزی و ۴۵ نفر دیگر در سایر رشته‌های صنایع‌دستی در سطح استان آموزش دیدند.

* آموزش صنایع‌دستی به ۳۴ مددجوی کمیته امداد در زاهدان

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زاهدان گفت: ۳۴ مددجوی کمیته امداد در زاهدان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان در رشته های مختلف صنایع‌دستی آموزش دیدند.

خدیجه براهویی اظهار کرد: امسال برای اولین بار آموزش رشته پارچه‌بافی سنتی با همکاری کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) در زاهدان از طریق تفاهم‌نامه همکاری مشترک برگزار شد.

وی گفت: در دوره دوم آموزش‌های کوتاه‌مدت صنایع‌دستی با همکاری کمیته‌امداد ۲۴ مددجوی هنرآموز در رشته سوزن‌دوزی و ۱۰ مددجو در رشته پارچه‌بافی آموزش دیدند و در پایان برای آنها گواهینامه مهارتی صادر شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زاهدان  ادامه داد: دوره آموزشی در رشته سوزن‌دوزی نیز در حاشیه شهر زاهدان برای زنان سرپرست خانوار برگزار و در پایان برای آنها گواهینامه مهارتی صادر و دوره جدید کلاس‌های آموزش کوتاه‌مدت صنایع‌دستی نیز در رشته‌های سوزن‌دوزی، خامه‌دوزی، گلیم‌بافی و چرم و مصنوعات چرمی در حال برگزاری است.

براهویی افزود: این کلاس‌ها مطابق شیوه‌نامه ارسالی از سوی معاونت صنایع‌دستی استان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و باتوجه به محدودیت‌های اعلام‌شده با تعداد کم رشته و تعداد محدود هنرجو برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 1015025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha