مرمت پنج مسجد تاریخی در آذربایجان‌غربی

جباری گفت: امسال مرمت پنج مسجد تاریخی در سطح استان در دستور کار قرار داشته است.

«جلیل جباری»، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، با اشاره به اینکه احیا و مرمت مساجد تاریخی استان به عنوان هویت دینی و تاریخی مردم از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: امسال مرمت پنج مسجد تاریخی در سطح استان در دستور کار قرار داشته که اقدامات مرمتی ۴ مورد از آنها به جز مسجد جامع ارومیه به پایان رسیده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: در ارومیه مرمت مساجدی همچون حاج عبدالمحمد، سردار و علی شهید امسال انجام شده که در این مرمت‌ها نسبت به استحکام‌بخشی مساجد اقدام شده است.

این مسئول ادامه داد: البته در بحث مرمت مساجد استان یکی از پروژه‌های مهم مربوط به مسجد جامع ارومیه است.

جباری تصریح کرد: این مسجد که قدیمی‌ترین مسجد استان محسوب شده و قدمت آن به دوره سلجوقیان برمی‌گردد در چند سال اخیر با حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان و از محل اعتبارات استان مورد مرمت و احیا قرار گرفته است. امسال نیز طرح احیای حجرات ضلع شرقی این مسجد از محل اعتبارات ملی در حال انجام است که با پایان این کار، اقدامات دیگری برای احیا و مرمت این مسجد آغاز خواهد شد‌.

وی در پایان اظهار کرد: علاوه بر این ۴ مسجد ارومیه، مرمت مسجد مطلب‌خان خوی نیز پس از سال‌ها، امسال انجام و به پایان رسید تا گام مهمی برای حفظ یکی از بزرگترین مساجد روباز کشور برداشته شود.

کد خبر 1015040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha