راه اندازی ۵ هزار خانه هلال در سطح کشور

استاک گفت: تا پایان کار دولت ۵ هزار خانه هلال در سطح کشور راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «روح اله استاک» صبح امروز (چهارشنبه 24 دی) در نشست هم اندیشی با مدیران خبرگزاری های استان گلستان به تامین اعتبار برای اجرای برنامه ها و ماموریت های هلال احمر اشاره کرد و گفت: براساس قانون وظایف زیادی بر عهده هلال احمر قرار گرفته و برای اجرای این ماموریت ها نیاز به اعتبارات داریم.

 

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به وحود 24 بالگرد در سطج کشور، ادامه داد: از این میزان 19 بالگرد آماده به پرواز در زمان بحران است و قرارداد خرید یک بالگرد دیگر نیز به امضاء رساندیم.

 

استاک از تهیه پیش نویس اطلاع رسانی مدیریت بحران خبر داد و گفت: این مهم بسیاری از مشکلات در حوزه اطلاع رسانی بحران را حل خواهد کرد.

 

وی گفت: براساس درجه بندی که انجام دادیم اگر حادثه محلی باشد مدیرعامل جمعیت استان به عنوان سخنگوی اطلاعات را می دهد و اگر ملی باشد از مرکز این اطلاع رسانی صورت می گیرد.

 

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور متذکر شد: دوره آموزشی بحران برای اصحاب رسانه در تهران برگزار شد و نظر ما این است که این دوره آموزشی در استان های کشور نیز اجرایی شود.

 

استاک متذکر شد: هلال احمر یک نهاد امدادی غیر دولتی است و مشارکت های مردمی برای این نهاد بسیار حائز اهمیت است.

 

وی افزود: یکی از معضلات در زمان بحران پیش می آید شبکه اجتماعی است و در این زمینه رسانه ها باید به ما کمک کنند تا در حوزه اطلاع رسانی به چه شکلی عمل کنیم که اعتماد مردم را بدست بیاوریم.

 

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور به نقش کانون مساجد در حمایت از بحران ها اشاره کرد و افزود: قانون مدیریت بحران ابلاغ شد و براساس این قانون راه اندازی خانه های هلال را از سال 94 در دستور کار قرار دادیم ولی این طرح متوقف شده بود و مجدد در سال 99 خانه هلال به صورت جدی پیگیری می شود.

 

استاک با بیان اینکه در حال حاضر چهار هزار خانه هلال در روستاها و مناطق دور افتاده کشور وجود دارد، افزود: تا پایان کار دولت بنا است پنج هزار خانه های هلال فعال در سطح کشور داشته باشیم.

 

وی افزود: در روستاهای دور افتاده در صورت بحران تا زمانی که گروه امدادی در محل مستقر شوند چند ساعت طول می کشد و در این خانه های هلال آموزش لازم به مردم داده می شود که در زمان بحران خود را نجات دهند.

 

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور متذکر شد: مردم از تاثیر این خانه های هلال باید آگاه باشند و رسانه ها در این امر می توانند به ما کمک کنند.

 

استاک متذکر شد: وقوع حوادث مختلف طبیعی از سال ۹۶ تاکنون منجر به خالی شدن انبارهای امدادی این جمعیت شده بود که خوشبختانه با تمهیدهای انجام شده، در زمان حاضر۵۰ درصد ظرفیت انبارهای ما پر است.

 

کد خبر 1015045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha