طرح ملی ایران قوی به دنبال معرفی ظرفیت بچه های مسجد است

طاهریان گفت: ما در فهما و در طرح ملی ایران قوی به دنبال این بودیم ظرفیت های بچه های مسجد را معرفی کرده زیرا این ظرفیت ها بسیار وسیع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مرتضی طاهریان» امروز (چهارشنبه 24  دی) در ارتباط مجازی با مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین بیان کرد: سامانه بچه های مسجد ظرفیت خوبی را ایجاد کرده تا با دورترین نقاط استان و دوره افتاده ترین نقاظ کشور ارتباط داشته باشیم و کانون ها به راحتی اطلاعات خود را ارسال کرده و یا اگر ما پیامی داریم در کوتاه ترین زمان آن را انتقال دهیم.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: سامانه بچه های مسجد فرصت خوبی است که در اختیار قرار گرفته است و به هر میزان سطح ارتباط افزایش یابد نقاط قوت و ضعف کار بیشتر خود را نشان می دهد.

 

وی عنوان کرد: برای مثال در سال 99 در 6 ماهه نخست سال جاری به دلیل اقتضائات کرونایی و شرایط خاص کشور ما آنگونه که باید نتوانسته بودیم خود را با شرایط وفق دهیم و به نظر می رسید فعالیت ها کمتر شده است ولی در 6 ماهه دوم به دلیل ابلاغ طرح ایران قوی وضعیت متفاوت شد، البته کارهای مربوط به طرح ملی ایران قوی از اواخر سال گذشته آغاز و در نیمه دوم سال جاری ابلاغ شد.  

 

طاهریان اعلام کرد: طبیعی است که وقتی ارتباط بیشتر می شود، نواقص کار خود را بیشتر نشان می دهد و وقتی ارتباط شما با کانون های مساجد هم افزایش می یابد بازخوردها بیشتر شده و این بازخوردها می تواند نکات مثبت و انتقادات سازنده باشد.

 

وی تأکید کرد: باید بپذیریم که ستاد کانون های مساجد 25 سال شیوه متفاوتی داشت و ارتباطاتش کمتر در فضای مجازی بود و حال کار در این فضا اقتضائات خاص خود را دارد و باید صبوری و تلاش بیشتری شود.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور خاطر نشان کرد: استان قزوین امسال در بحث ایران قوی متفاوت تر وارد شده است و امیدواریم اینها منجر به اتفاق مبارکی شود و هم اینکه این کار ظرفیتی برای نشان دادن توانایی بچه های مسجد شود.

 

وی تصریح کرد: عرصه فعالیت در مسجد وسیع و گسترده است و اعتبارات و توان سخت افزاری و نرم افزاری بالایی می خواهد و این امر به دلیل جایگاه مردمی مسجد است و از همین رو مسجد باید به ظرفیت های درونی خود متکی باشد.

 

طاهریان اظهار کرد: این هنر ماست که  ظرفیت را در مسجد شناسایی کرده و عرصه هایی فراهم کنیم که این ظرفیت ها معرفی شوند و به نوعی در کلان کشور بتوانند در عرصه های ملی و بین المللی اثرگذاری خود را داشته باشند.

 

وی یادآور شد: زیست بوم مجازی بچه های مسجد به دنبال این است ظرفیت هایی که در مسجد به میدان آوردند را در عرصه های هنری، فرهنگی و اجتماعی شناسایی کرده و عرصه های رقابتی برای آنها ایجاد کند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور خاطر نشان کرد: ما در فهما و در طرح ملی ایران قوی به دنبال این بودیم ظرفیت های بچه های مسجد را معرفی کرده زیرا این ظرفیت ها بسیار وسیع است و ما می خواهیم از مجموع ظرفیت های بچه های مسجد دفاع کنیم و بگوییم این ظرفیت ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی آمده است.

 

کد خبر 1015061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha