ارتقای سطح فرهنگی و رفع معظلات اجتماعی از اهداف عملیات شهید سلیمانی است

حجت الاسلام غلامی گفت: در قالب عملیات شهید سلیمانی، توانمندسازی امامان محله، مورد توجه قرار گرفت تا در صورت بروز و شیوع بحران‌های دیگر امامان به مرحله‌ای از آگاهی و توانمندی رسیده باشند که خود مدیریت محله را به دست بگیرند.

حجت الاسلام «رضا غلامی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با شرح اولویت های عملیات «شهید سلیمانی» در مساجد، گفت: شناسایی نیازمندان محلی، شناسایی جنس نیازها چراکه همه نیازها مالی نیست بلکه برخی اهالی و محلات به خدماتی مثل خرید مایحتاج، تهیه جهیزیه و ... نیاز دارند، شناسایی خیران متناسب با شبکه نیازمندان و رسیدگی به خانواده های مبتلا به کرونا در قالب بسته های معیشتی از اهداف ما است.

 

مسئول عملیات شهید سلیمانی بنیاد هدایت ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی، توانمندسازی امامان محله، روستا و پایگاه‌های اجتماعی نیز مورد توجه قرار گرفت تا در صورت بروز و شیوع بحران‌های دیگر امامان به مرحله‌ای از آگاهی و توانمندی رسیده باشند که خود مدیریت و کنترل محله یا روستا را به دست بگیرند.

 

وی با بیان اینکه منزلت مسجد به عنوان یک نهاد فرهنگی، دینی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت:  این مکان از صدر اسلام تا کنون با برخورداری از کارکردهای گوناگون توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی را مهیا ساخته است.

 

وی خاطرنشان کرد: بنیاد هدایت با موضوع امامان محله شهر و روستا از برنامه‌های نوین تبلیغات اسلامی است که فعالیت روحانیون را تنها محصور به مباحث عبادی و تبلیغ دینی نمی‌داند بلکه تمام فعالیت‌های اجتماعی و خدمات رسانی به مردم در زمینه‌های مختلف را نیز شامل می‌شود.

 

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: ایده اصلی در این بنیاد بر این است که ولایت الهی(توحید) باید خانه به خانه و نفر به‌ نفر انتقال پیدا کند و رسیدن به ولایت الهی و توحید در بین مردم جامعه از سوی شبکه امامان اتفاق می‌افتد، این در حالی است که معتقدیم جنس این ولایت نیز باید از جنس محبت و خدمت باشد.

 

وی با بیان اینکه بنیاد هدایت عملیات شهید سلیمانی را در دو مرحله اجرایی می کند، گفت: نخستین بازه زمانی 13 آبان تا 13 دی ماه با محوریت حاج قاسم بود که اجرای شد و در مرحله دوم  8 تا 28 دی ماه مقارن با فاطمیه اول و دوم و با اولویت دعا و توسل همگانی در حال اجرا است.

کد خبر 1015065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha