کانون های فرهنگی هنری مساجددر طرح روستای دوستدار کتاب نقش پر رنگی ایفا می کنند

صادقي نژاد با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به ظرفیت خوبی که در روستاها دارند می توانند در طرح روستای دوستدار کتاب نقش پر رنگی را ایفا کنند گفت: باید برای ترویج روحیه کتابخوانی در روستا ها نیز گام موثری برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛«ابوالفضل صادقی نژاد» در نشستی با مدیر و پرسنل ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی علاوه بر تاثیر در ارتقای دانش و آگاهی جامعه در توسعه متوازن و نیز دستیابی به توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز بسیار تاثیر گذار است.

 

معاون فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه  کتاب به عنوان يار مهربان بدون منت براي ما گره‌گشايي مي‌کند  اضافه کرد: انسان با محوريت کتاب به معراج انديشه ها هدايت مي‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح های مختلف کتابخوانی از جمله روستاهای دوستدار کتاب و باشگاه های کتابخوان اظهارداشت: این اقدامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 

صادقي نژاد با بیان اینکه استان های مختلف در سطح کشور برای دستیابی به پایتخت کتاب در تلاش هستند بیان کرد:استان سمنان ظرفیت مناسبی برای کسب عنوان پایتخت کتاب را دارد و برای رسیدن به این عنوان نیازمند تلاش همه جانبه دستگاه های فرهنگی می باشد.

 

معاون فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  ضمن تقدیر از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در حوزه های مختلف فرهنگی بویژه در حوزه کتابخوانی افزود:کانون های مساجد در حال تربیت نسل آینده هستند و باید از این ظرفیت به خوبی بهره مند شد و تشویق نوجوانان و جوانان به سمت کتاب و کتابخوانی بصورت ویژه برنامه ریزی شود.

 

وی گفت:کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به ظرفیت خوبی که در روستاها دارند می توانند در طرح روستای دوستدار کتاب نقش پر رنگی را ایفا کنند تا برای ترویج روحیه کتابخوانی در روستا ها نیز گام موثری برداشته شود.

کد خبر 1015093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha