اقدامات انجام شده معین اقتصادی منطقه سیریز تشریح شد

بخشی از نشست ستاداقتصادمقاومتی استان کرمان به بررسی اقدامات معین اقتصادی منطقه سیریز اختصاص یافت و گزارش هایی در این باره از سوی مسئولین ذیربط داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی صادق زاده چهارشنبه (24 دی) در ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: شرکت جهاد نصر، معین اقتصادی منطقه سیریز است که از سال 96 آغاز به کار کرده و تاکنون برای ایجاد اشتغال در رشته خیاطی گام هایی برداشتند و اقداماتی انجام می دهند.

 

 

فرماندار زرند بیان کرد: با توجه به اینکه 4 هزار نفر جمعیت در شهر سیریز داریم، نیاز است جاده دسترسی به منطقه که 10 کیلومتر و دو بانده طراحی شده، احداث شود که هم اکنون جهاد نصر بافق کارها را انجام می دهد و این جزو تعهدات جهاد نصر کرمان است و قرار بود در آسفالت و زیرسازی مبلغی هزینه کنند.

 

 

وی با تأکید بر لزوم پایبندی معین اقتصادی سیریز به انجام تعهدات، اظهار کرد: این جاده به شدت مورد نیاز مبرم منطقه است اما تاکنون 50 درصد تعهد جهاد نصر در سیریز انجام شده و  50 درصد آن مانده است.

 

 

صادق زاده اظهار کرد: امروز واگن سازی زرند، واگن مورد نیاز معادن را در خود زرند در دست تولید دارد و واردات این را از کل کشور ممنوع کردیم و همچنین در تولید اتاقک کامیونت نیز اقداماتی انجام می شود.

 

 

عباس حسن زاده نیز با بیان اینکه جهاد نصر برای زیرساخت های سیریز کارهای خوبی کرده و این منطقه از روستا به شهر تبدیل شده است؛ بیان کرد: جهاد نصر بافق هم جزو جهاد نصر استان کرمان است و این طور نیست که این مجموعه از بیرون آمده و در سیریز کار می کند و برای باند دوم جاده سیریز نیاز داریم قرارداد بسته شود تا مراحل قانونی انجام بگیرد.

 

 

معین اقتصادی سیریز زرند با اشاره به اینکه چنانچه زیرساخت معدن سنگ آهن انجام شود، به حل مشکل اشتغال کمک می کند و سیریز دیگر به هیچ چیزی نیاز ندارد؛ افزود: در این صورت این شهر از نظر اقتصادی و اشتغال مشکلی ندارد و می تواند مهاجر پذیر باشد.

 

 

محمد جعفری، دبیر ستاد معین اقتصادی مقاومتی سیریز بیان کرد: سیریز در شمالی ترین نقطه کرمان قرار دارد که محل اتصال استان های کرمان با یزد و منطقه مهمی است؛ ادامه داد: در ابتدا که معین اقتصادی فعال شد یک روحیه شادابی، نشاط و رونق بین اهالی سیریز ایجاد شد و مردم در بخش های تولیدات و صنایع دستی ورود کردند و تا امروز نزدیک به 250 تا 300 شغل ایجاد شده و شاهد احیای مشاغل هستیم.

 

 

وی افزود: گازرسانی به سیریز، روکش آسفالت و بهسازی مسیر سیریز، اصلاح شبکه آب، آسفالت بخشی از معابر را انجام دادیم و روستای سیریز به شهر تبدیل شد و شهرداری هم راه اندازی کردند.

 

 

جعفری ادامه داد: برنامه هایی هم در دست اقدام داریم؛ از جمله تکمیل آسفالت خیابان های اصلی که به حدود 1 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است که این معابر آسفالت شوند و همچنین ساختمان مرکز بهداشت سیریز هم نوساز شده که حدود 100 میلیون تومان لوازم و تجهیزات باید برای آن خریداری شود.

 

 

وی گفت: برای اصلاح میدان ورودی شهر هم 100 میلیون تومان اعتبار نیاز است و همچنین تکمیل باند دوم جاده سیریز که توسط جهاد نصر بخشی از آن انجام شده است؛ نیاز داریم استاندار کرمان دستور برای ایجاد بازارچه 11هکتاری سیریز را صادر کند و همچنین وام اشتغال زایی جوانان اختصاص داده شود.

 

 

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی سیریز ادامه داد: در بخش کنستانتره معدن سیریز نیاز داریم که دست یاری بدهید تا شرایط تسریع و همچنین تعیین تکلیف گاز و برق معدن انجام شود تا بتواند وارد فاز گندله و آهن اسفنجی شود زیرا اگر این اتفاق بیفتد نه اینکه اشتغال در آنجا منفی می شود بلکه باعث می شود که خام فروشی هم جمع شود.

 

 

منوچهر فلاح، مدیرعامل شرکت گاز گفت: خوشبختانه قطعه اول خط لوله اجرا شده و گاز تا فولاد بوتیا آمده و قطعه دوم به رغم اینکه صنایعی که اعلام آمادگی کرده بودند که در بحث هزینه های این خط مشارکت می کنیم متاسفانه برای عقد قرارداد هم خیلی اقدام نکردند اما با پیگیری هایی که صورت گرفت خوشبختانه قطعه دوم پیمانکار گرفته و لوله آن تامین شده و به زودی تا پایان سال، همزمان هم افتتاح فولاد بوتیا و هم کلنگ زنی قطعه دوم را داریم.

کد خبر 1015136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha